دو راه ساده برای افزایش شانس بارداری

چگونه می توان به سرعت باردار شد؟ ساده ترین راه برای افزایش شانس بارداری خود داشتن رابطه جنسی محافظت نشده هر چند روز در طول چرخه شما می باشد. این امر تضمین می کند که یک منبع از اسپرم در زمانی که شما تخمک گذاری می کنید وجود دارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی سالم نیز ممکن است به افزایش شانس بارداری کمک کند، چرا که باعث کاهش سطح استرس در شما می گردد.

روش های افزایش شانس بارداری

به طور کلی دو روش برای بالا بردن احتمال بارداری وجود دارد. روش اول داشتن رابطه جنسی محافظت نشده هر دو الی سه روز یکبار است و روش دوم برقراری رابطه جنسی دقیقا در زمان تخمک گذاری.

اگر شیوه زندگی  شما به گونه ای است که داشتن رابطه جنسی به طور منظم (به دلیل سفرهای کاری و یا برآورده کردن نیازهای کودکان) برای شما مشکل است، شما می توانند یاد بگیرید به چرخه باروری خود دقت کنید. زنان با چرخه نامنظم ممکن است ترجیح دهند برای اقدام برای بارداری کنترلی داشته باشند. (اگر شما در یک چرخه درمان کمک به بارداری هستید، دکتر شما ممکن است از شما بخواهد به عنوان بخشی از فرایند درمان تخمک گذاری را تشخیص دهید). یک راه آسان و دقیق برای انجام این کار استفاده از کیت تخمک گذاری پیش بینی مبتنی بر ادرار می باشد. شما می توانید کیت را از داروخانه بخرید.این روش نسبت به سایر روش های پیگیری تخمک گذاری مفید تر می باشد.

یک روش وقت گیر اما ارزان تر برای تشخیص زمان تخمک گذاری پیگیری درجه حرارت پایه بدن خود (BBT) و درجه حرارت مخاط دهانه رحم (CM) با استفاده از یک دماسنج دمای پایه بدن یا دماسنج باروری می باشد. با استفاده از این روش، شما باید اولین کارتان در صبح به مدت چند ماه تهیه هر روزه نمودار چرخه باروری خود باشد. سپس شما می توانید الگوی خود را تشخیص دهید و شانس بهتری برای پیش بینی بارورترین روز خود داشته باشید. بسیاری از زنان با مشاهده افزایش درجه حرارت پایه بدن خود، متوجه می شوند که تخمک گذاری انجام شده است، و متوجه می شوند که حدودا در همان زمان مخاط دهانه رحم آن ها مانند سفیده تخم مرغ خام به نظر می رسد.

دو راه ساده برای افزایش شانس بارداری
دو راه ساده برای افزایش شانس بارداری

هنگامی که این دو همزمان اتفاق بیفتند، نشان دهنده آن است که شما تخمک گذاری کرده اید. با در نظر گرفتن این موضوع که شما یک چرخه منظم دارید، می توانید روزهای تخمک گذاری در چرخه های آینده را، یعنی زمانی که احتمال بارداری شما بالاتر می باشد را شناسایی کنید و مطمئن شوید که شما حداقل در آن دوره زمانی یک بار رابطه جنسی دارید، تا زمانی که باردار شوید.

به طور کلی، زمان بندی رابطه جنسی به این شیوه در مقایسه با داشتن رابطه جنسی در هر دو تا سه روز، کمکی برای افزایش شانس بارداری به صورت طبیعی نکرده است. نمودار نمونه  را بررسی کنید تا متوجه شوید یک نمودار کامل به چه شکل خواهد بود. سپس، اگر تصمیم گرفته اید که روش نمودار اندازه گیری دمای پایه بدن و دمای دهانه رحم را امتحان کنید از یک نمودار خالی پرینت بگیرید و آن را در منزل پر کنید. به یاد داشته باشید، چرخه هر زن متفاوت است. و نمودار شما ممکن است مانند نمودار نمونه به نظر نرسد، و یا ممکن است هر ماه متفاوت باشد. چه روش انتخابی شما برای بارداری داشتن رابطه جنسی منظم و یا تمرکز کردن بر روی دوره باروری شما باشد در هر صورت ما برای شما آرزوی موفقیت می کنیم.