روش های تعیین جنسیت نوزاد

تعیین جنسیت نوزاد به ما کمک خواهد کرد که در انتخاب وسایل نوزادمان دقت داشته باشید و از روشی خاص پیروی کنیم. مثلا اکثر پدرها و مادرها تمایل دارند در صورتی نوزادشان دختر است وسایل اتاقش را صورتی انتخاب کنند و یا اگر پسر است از رنگ های آبی و سبز استفاده کنند. پس پیش بینی جنسیت نوزاد برای این دست از والدین مهم است. در واقع، تخمین زده می شود که بین ۵۰ الی ۷۰ درصد از پدر و مادر هایی که منتظر تولد فرزندشان هستند ترجیح می دهند جنسیت نوزادشان را پیش از تولد بدانند.

به نظر می رسد که تقریبا از زمان آدم و حوا، خانواده مفهوم خود را پیدا کرده و از همان زمان نیز در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان روش های تعیین جنسیت نوزاد رشد کرده است. برخی از این روش ها کاملا تصادفی است اما برخی دیگر نیز با وجود نداشتن صلاحیت های علمی بسیار دقیق است. برخی از روش های که شما می توانید برای پیش بینی جنسیت نوزاد خود از آن ها استفاده کنید در ادامه توضیح داده می شود.

روش های نسبتا دقیق برای تعیین جنسیت نوزاد

سونوگرافی

سونوگرافی با امواج صوتی با فرکانس بالا تصاویری از کودک شما را در داخل رحم مادر نشان می دهد. این روش، علمی و بسیار دقیق است. در این روش با دقت و احتمال بسیار زیاد، تکنسین استفاده کننده از دستگاه می تواند جنسیت نوزاد را اعلام کند اما در این شرایط نیز اگر نوزاد شما خجالتی باشد و پاهای خود را جمع کرده و اجازه رویت آلت تناسلی خود را به تکنسین ندهد، تشخیص جنسیت او دشوار می شود. سونوگرافی انجام شده بین هفته ۱۸ و ۲۶ بارداری دقیق ترین سونوگرافی در تعیین جنسیت نوزاد است.

نمودار چینی تعیین جنسیت نوزاد

در افسانه ها آمده است که نمودار چینی تعیین جنسیت نوزاد قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و پیش بینی جنسیت نوزاد توسط آن بیش از ۹۰ % درست است. در این جدول که در زیر آن را مشاهده می کنید دو فاکتور مد نظر است. فاکتور افقی سن مادر و فاکتور عمودی ماه میلادی است که لقاح در آن صورت می گیرد. با تعقیب این دو فاکتور جنسیت نوزاد قابل حدس است. به عنوان مثال مادری ۳۰ ساله که در ماه February باردار می شود نوزادش دختر است اما همین مادر در صورت باردار شدن در ماه November به احتمال ۹۰% جنینش پسر است. ( حرف B مخفف کلمه پسر و حرف G مخفف کلمه دختر است)

نمودار چینی تعیین جنسیت نوزاد
نمودار چینی تعیین جنسیت نوزاد
روش های تعیین جنسیت نوزاد
روش های تعیین جنسیت نوزاد

این نظریه تعیین جنسیت می گوید که دختران و پسران باید ضربان قلب متفاوتی در رحم مادر داشته باشند. در این نظریه آمده است که اگر ضربان قلب جنین کمتر از ۱۴۰ بار در دقیقه است نوزاد پسر است و اگر بیش از ۱۴۰ بار در دقیقه است جنین دختر است. این یک روش ساده برای تعیین جنسیت نوزاد است اما متاسفانه فاقد هر گونه شواهد علمی است. در واقع، مطالعه قطعی ثابت کرده است که هیچ ارتباط بین جنسیت نوزاد و ضربان قلب آن وجود ندارد.

آزمون حلقه ازدواج

حلقه طلایی را به یک نخ آویزان کنید و بر روی شکم مادر در هوا معلق نگه دارید اگر پس از ثابت نگه داشتن دست، حلقه حرکتی افقی بر روی خط صاف داشت نوزاد پسر است اما اگر حلقه حرکتی دایره وار گرفت نوزاد دختر است. این نیز یک روش کاملا غیر عملی در تعیین جنسیت نوزاد است اما در برخی از فرهنگ ها از آن به عنوان یک روش دقیق استفاده می شود.

آزمون جنسیتی Drano

این روش می تواند منجر به تولید گازهای سمی شده و برای مادر و محیط زیست خطرناک است بنابراین توصیه نمی شود از این روش برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده شود. در این روش محلول پاک کننده Drano را با مقدار کمی از ادرار مادر در یک ظرف شیشه مخلوط می کنند بلافاصله یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. اگر مخلوط به رنگ قهوه ای تیره تبدیل شد، شما باید انتظار یک پسر را بکشید. اما اگر مخلوط تغییر رنگ نداد جنین شما دختر است.

فرم شکم مادر

بعضی ها بر این باورند که می توانند با نگاه کردن به شکم زن باردار جنسیت نوزاد او را حدس بزنند این افراد اعتقاد دارند اگر شکم مادر نوک تیز و کوچک بود نوزاد پسر است اما اگر شکم مادر بزرگ و پهن بود جنین دختر است. در صورت صحت این روش تنها می توان از آن در ماه های آخر بارداری استفاده کرد.

روش های تعیین جنسیت نوزاد
روش های تعیین جنسیت نوزاد

حالت تهوع صبحگاهی

ظاهرا، تهوع صبحگاهی زمانی که مادر حامل نوزاد دختر است بدتر می شود. علم برای حمایت از این نظریه می گوید که هنگامی که شما با یک دختر باردار باشید، بدن شما با هورمون زیاد زنانه طرف است در نتیجه بدن شما برای تنظیم خود با آن هورمون ها طغیان بیشتری از خود نشان می دهد و باعث می شود حالت تهوع شدیدی داشته باشید.

وزن نوزاد

یکی دیگر از نظریه های تعیین جنسیت نوزاد که به سادگی انجام می شود وزن نوزاد است. در این نظریه اعلام شده است که اگر مادر احساس سنگینی زیادی می کند و وزن نوزاد باعث کندی و تبلی می شود نوزاد دختر است اما اگر تمام وزن نوزاد تنها بر روی شکم قرار دارد و بخش های دیگر بدن مادر مانند سابق است نوزاد پسر است.

حدس مادر

مادران احساسات قوی دارند اما به دور از این موضوع وقتی احتمال اتفاق بین دو گزینه باشد احتمال همیشه ۵۰ به ۵۰ است. اما با این حال نتایج تحقیقات نشان داده است که مادران تقریبا ۷۱ درصد می توانند جنسیت جنین خود را درست حدس بزنند.

آزمایش آمنیوسنتز و CVS

آزمون Amnio و پرزهای جفتی نمونه (CVS) دو آزمایشی است که در دوران بارداری وقتی پزشکان خطر داشتن اختلالات ژنتیکی یا کروموزومی را احساس می کنند، انجام می شود. هر دو این آزمون ها قادرند تا ۹۹٪ جنسیت جنین را درست حدس بزنند اما هرگز از آن ها به تنهایی برای تعیین جنسیت نوزاد استفاده نمی کنند زیرا این روش ها تهاجمی بوده و ممکن است منجر به سقط جنین شود.