اصولا با کمی تنبلی در ورزش و همچنین تغیر کوچکی در رژیم غذایی افراد دچار لاغری صورت می شوند. اگر شما نیز از لاغری صورت تان ناراحت هستید حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید. برای چاق شدن دوباره صورت کافیست تمرین های ورزشی و رژیم های غذایی زیر را از سر بگیرید تا به صورت دلخواه خود برسید.

البته امروزه روش هایی چون تزریق ژل بوتاکس و پروتز در چاق کردن صورت استفاده می شود اما ما به شما پیشنهاد می کنیم تا جای ممکن به سراغ عمل های جراحی نروید چرا که دارای عوارضی هستند که در آینده به سراغ شما خواهند آمد و بیشتر از سود برای شما ضرر خواهد داشت.

آب و چاقی صورت

یکی از اصول های چاقی صورت نوشیدن روزانه چند لیوان آب می باشد. عده ای فکر می کنند که نوشیدن چای یا نوشیدنی های شیمایی می تواند جای آب را بگیرد اما غافل از اینکه هیچ نوشیدنی جایگزین مناسب برای آب نیست. نوشیدن آب در زمان انجام تمرینات بسیار پیشنهاد می شود زیر در حین تمرینات بدن آب خود را از دست می دهد و به آب نیازمند است. عده ای هستند که پس از مدتی ورزش به این نتیجه می رسند که صورت شان روزانه لاغر تر از دیروز می شود و دلیل اصلی این است که در حین انجام تمرین های ورزشی از آب استفاده نمی کنند.

شاید از خود بپرسید که چگونه نوشیدن آب باعث چاقی صورت می شود ؟
پاسخ: با نوشیدن آب، آب میان بافتی سلول ها تامین می شود به این ترتیب به چاق شدن و حجیم شدن صورت شما کمک خواهد کرد.

خیار و چاقی صورت

خیار به دلیل داشتن بافت های زیاد آب زیادی در خود دارد. شما با خوردن خیار هم میتوانید به چاقی صورت تان کمک کنید. البته راه بهتر و پیشنهاد ما رنده کردن صورت و گذاشتن آن روی سطح پوست است. در صورتی که عمل بالا را هر روز ۲۰ دقیقه انجام دهید به زودی صورت شما چاق خواهد شد. البته برای بهره وری بهتر و زود تر بهنتیجه رسیدن میتواند از گلاب نیز به همراه رنده خیار استفاده کنید.

فست فود و غذاهای خشک یکی از علل های لاغری صورت

توجه داشته باشید که امروزه استفاده بیش از حد از غذا های خشک، غذا های فست فود و تنقلات یکی از دلایل اصلی لاغری صورت به شمار می رود. حد الامکان سعی کنید از خوردن این گونه غذا ها خودداری کنید، توجه داشته باشید که این گونه غذا ها و این چنین رژیم غذایی علاوه بر اثر مستقیم بر لاغری صورت بر عدم صحیح کار کردن دیگر اعضای بدن نیز دخالت دارند. برای جلوگیری از استفاده از تنقلات، غذا های خشک و غذا های فست فود می توانید از سبزیجات استفاده نمایید. سبزیجات به شما احساس سیری می دهند و همچنین با فیبر هایی که دارند باعث چاقی صورت شما می شوند.

حرکات ورزشی برای چاق کردن صورت

حرکات زیادی برای چاق شدن صورت وجود دارند اما یکی از بهترین و موثر ترین روش ها را برای شما در اینجا ذکر می کنیم. حرکاتی که در پایین ذکر خواهند شد را روزانه ۲۰ دقیقه در دو نوبت انجام دهید.

  1. بر روی چاق کردن عضلات صورت خود تمرکز کنید.
  2. ابتدا سعی کنید لبان خود را جمع کنید (حد الامکان آن ها را به سوی جلو مچاله کنید).
  3. حالا سعی کنید در حین انجام تمرین بالا لبخند بزنید.
  4. سعی کنید در هر بار خط لبخند خود را بیشتر و باز تر نمایید.
  5. این حرکت را ۱۵ بار و در هر بار ۵ ثانیه انجام دهید.
  6. البته توجه نمایید یکی از شروط این حرکت داشتن تمرکز روی عضلات صورت است.