مزایای رابطه جنسی چیست؟

رابطه جنسی نه تنها می تواند موجب ایجاد رضایت خاطر و امنیت روانی افراد شود بلکه مزایایی جسمی بسیاری نیز برای زن و شوهر به همراه دارد. در واقع زندگی جنسی خوب یک راه مناسب برای شاد ماندن و سالم زیستن است. محققان معتقدند که رابطه جنسی در صورتی که حداقل یک بار در هفته انجام شود می تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را کاهش دهد. در ادامه می توانید جزئیات بیشتری از مزایای رابطه جنسی برای طرفین را مطالعه نمایید.

مزایای رابطه جنسی برای جسم و ورح

  • ایمونوگلوبولین A، یک آنتی بادی است که با عفونت ها در بدن مبارزه می کند. محققان معتقدند که داشتن رابطه جنسی موجب می شود سطح این ماده در بدن بالا رفته و تا ۳۰ درصد خطر ابتلا به سرماخوردگی کمتر شود.
  • با داشتن رابطه جنسی مداوم، زنان به دلیل قرار گرفتن در معرض فرومون مرد، می توانند دوران قاعدگی قابل پیش بینی تر و منظمی را داشته باشند.
  • یکی از مزایای رابطه جنسی بهتر کردن پاسخ فیزیکی بدن به استرس ها است.
  • با برقراری رابطه جنسی، فشار خون که یکی از عوامل بالا بردن خطر ابتلا به بیماری های قلبی است، کاهش می یابد.
  • کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن را می توان از دیگر مزایای رابطه جنسی دانست.
  • این رابطه می تواند به عضلات بدن به خصوص شکم برای رشد و تقویت کمک کند.
  • رابطه جنسی سطح استروژن را به طور طبیعی بالا می برد و بالا رفتن سطح این هورون می تواند کمک کند تا پوست، ناخن و موهای بهتری داشته باشید.
  • با انجام رابطه جنسی گردش خون در مغز بیشتر می شود به همین خاطر یکی از مزایای رابطه جنسی را تقویت حافظه می دانند.
  • بعد از برقراری رابطه جنسی به دلیل افزایش ترشح آندروفین در بدن، احساس انگیزه بیشتری در افراد ایجاد می شود.
مزایای رابطه جنسی چیست؟
مزایای رابطه جنسی

این فواید در واقع تنها نوک کوه یخ است. رابطه جنسی می تواند در افزایش اعتماد به نفس و بهبود صمیمیت در رابطه شما موثر باشد. هورمون های منتشر شده در بدن باعث می شود شما احساس کنید به شریک زندگی خود متصل هستید. این در حالی است که ارگاسم منجر به افزایش سطح هورمون اکسی توسین می شود.

افزایش سطح هورمون اندورفین باعث می شود به طور کلی، احساس درد، ( همه دردها، از سر درد تا درد مفاصل ) کمتر شود. همچنین نزدیکی باعث می شود خواب شبانه بهتری را نیز تجربه کنید. علاوه بر این، داشتن رابطه جنسی ماهیچه های کف لگن زنان را تقویت می کند. این ماهیچه در صورت ضعیف بودن، یکی از عوامل بی اختیاری ادرار باشد. همچنین تقویت عضلات لگن، با بالا رفتن سن خطر شکستگی استخوان ها را بر اثر حوادث کاهش می دهد.

دقت داشته باشید که تمام این مزایا مربوط به افرادی است که با یک شریک متقابلا تک همسری رابطه دارند. در غیر این صورت نزدیکی نه تنها مزیتی ندارد بلکه می تواند فرد را در معرض خطر بیماری های مقاربتی نیز قرار دهد.