یکی از تفاوت‌های مشهود زن و مرد این است که خانم‌ها بیشتر از آقایان صحبت می‌کنند به خصوص هنگامیکه زنان دچار مشکلی می‌شوند تمایل دارند راجع‌ به مشکل خود بیشتر از آقایان حرف بزنند تا تخلیه احساسی شوند ولی مردان معولا سکوت کرده و در خود فرو میروند .

بر این اساس مریم ملک‌صالحی مشاور و روانشناس  اظهار داشت:خانم‌ها باید توجه داشته باشند که وقتی همسرشان دچار مشکلی می‌شود با آنها کمتر صحبت کنند و مدام به سمت وی نرفته و از او نپرسند که چرا ساکت است زیرا با این کار آرامش مرد کمتر می‌شود و صمیمیت زوجین کم‌رنگ شده و یا حتی از بین می‌رود.

وی افزود: زنان لازم است به هنگام سکوت مردان به همسرشان فرصت دهند تا وی به آرامش برسد چون ممکن است او به هنگام دچار شدن به مشکل به این سکوت نیاز داشته باشد. سکوت در بسیاری از مشکلات برای مرد مرحم بوده و اورا به آرامش میرساند .

مرد در این مواقع  زیر فشار قرار دارد. در این مواقع او آرامشی می خواهد تا دوباره بر شرایط خود مسلط شود. او نمی خواهد حرص بزند یا عملی انجام دهد که دوباره پشیمان شود.

گفتنی است که زنان باید  به هنگام ناراحتی همسرشان هم خودشان سکوت اختیار کرده و هم نباید سکوت مردان را بشکنید و در ضمن نباید از سکوت آقایان دچار بدبینی شوند.