آیا پیاز برای رشد مو خوب است؟

پیاز سرشار از گوگرد است. این ماده معدنی یکی از بلوک های اصلی در ساختمان مو است. گوگرد می تواند موجب بهبود گردش خون شده و فولیکول مو را تغذیه کند. پیاز همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است، پس می تواند با عفونت پوست سر که ممکن است عاملی برای ریزش مو باشد مبارزه کند. علاوه بر این، پیاز حاوی آنزیم کاتالاز است، این آنزیم آنتی اکسیدانی است که برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها مفید است. پس باید گفت پیاز برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن موثر است و می تواند یک تقویت کننده و درمان طبیعی برای افرادی که با موهای خود مشکل دارند، باشد.

روش های استفاده از پیاز برای رشد مو

با تمام خواصی که برای پیاز ذکر شد به شما پیشنهاد می کنیم روش های زیر را برای استفاده از پیاز برای رشد مو ها و درمان مشکلات پوست سر امتحان کنید.

ماساژ آب پیاز

پوست پیاز را کنده و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. پیاز خرد شده را فشار داده تا آب آن خارج شود. شما می توانید با استفاده از مخلوط کن نیز پیاز را خرد کنید. در این حالت آب پیاز بهتر خارج می شود. این عصاره را بر روی پوست سر ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس موها را با شامپو ملایم شستشو دهید.

آیا پیاز برای رشد مو خوب است؟
پیاز برای رشد مو

مخلوط عسل و پیاز برای رشد مو

یک چهارم فنجان آب پیاز را با ۱ قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. این میزان را می توانید با توجه به نیازتان بیشتر کنید. سپس این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سر قرار دهید. شما حتی می توانید با استفاده از کلاه رنگ مو مخلوط را به مدت یک شب بر روی سر نگه دارید و بعد آن را با شامپو شستشو دهید.

به خاطر داشته باشید این روش های درمانی، طبیعی هستند پس زمان بیشتری برای حصول نتیجه نیاز دارند. شما باید حداکثر روزانه یک بار و حداقل هفته ای ۳ بار این روش ها را بر روی موها پیاده کنید. این درمان ها را حداقل ۲ ماه ادامه دهید تا نتایج مثبت آن را بر روی موهای خود مشاهده کنید.