ارتباط بین استرس و مشکلات پوستی و چاقی

پزشکان معتقدند که ۸۰٪ از تمام بیماری ها در امریکا به استرس ارتباط دارد. همه ما استرس را به صورت روزانه در شیوه های مختلف مانند کار، سر و صدا، آلودگی، روابط و خانواده تجربه می کنیم. استرس به عنوان یک بیماری عاطفی مخرب یا ناراحت کننده در پاسخ به تأثیرات نامطلوبی خارجی مداوم تعریف شده است. هنگامی که یک رویداد جسمی یا روانی این تعادل را تهدید می کند، ما به آن واکنش نشان می دهیم. اما باید بدانید استرس نه تنها می تواند عوارض روحی در بر داشته باشد بلکه حامل ده ها مشکل جسمی دیگری نیز هست. در ادامه ارتباط بین استرس و مشکلات پوستی و استرس و چاقی را تشریح خواهیم کرد.

استرس و مشکلات پوستی

زنان این روزها در معرض یک نوع کاملا جدید از اضطراب هستند که می تواند باعث رنجش پوست آن ها شود. وقتی که دچار استرس هستید، پمپ های بدن، خود را از مقادیر زیادی کورتیزول و هورمون استروئیدی پر می کنند این باعث می شود شما برای تولید چربی بیش از حد، که اثرات و مضرات زیادی برای پوست دارد به شکل دانه های سرسیاه، سرسفید، آکنه و غیره خود را نشان می دهد، آماده باشید.

ارتباط بین استرس و مشکلات پوستی و چاقی
استرس و مشکلات پوستی

استرس و چربی دور شکم

استرس بیش از حد موجب ذخیره سازی چربی در اطراف شکم می شود. برخی از افراد زمانی که با شرایط دشوار رو به رو می شوند به جای تطبیق با آن ها دچار استرس شده و باعث ترشح کورتیزول در بدن می شوند. در حال حاضر مطالعات نشان داده است که زنان با خطر افزایش سطح بالایی از تجمع چربی بدن در کمر و نیز بالا بودن میزان کورتیزول در سیستم های بدنی خود رو به رو هستند. عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد، از جمله مصرف سیگار، الکل، عدم ورزش و خواب کافی.

سطح کورتیزول نامناسب می تواند باعث:

  • افزایش چربی بدن
  • فشار خون بالا
  • افزایش خطر بیماری های قلبی
  • پیری پوست