استفاده از ربات‌ها برای درمان کودکان مبتلا به اختلالات روانی جدید نیست اما محققان این بار می‌خواهند از ربات‌ها برای درمان این کودکان به گونه‌ای دیگر استفاده کنند.
یک صفحه لمسی آی‌پد یا لپ تاپ و نرم افزار بازی پرندگان خشمگین به کودک اجازه می‌دهد تا بازی را برای ربات تعریف کرده و روش بازی را به ربات بیاموزد

یک تیم از محققان در موسسه فناوری جورجیا به ریاست پروفسور «آیانا هاوارد» ابزاری برای توانبخشی کودکان معلول طراحی کرده‌اند؛ پژوهشگران یک ربات انسان نمای کوچک به نام Drawin-OP که با تبلت آندروید قابل اجراست ساخته اند که کودکان معلول می‌توانند با این ربات پرندگان خشمگین را بازی کنند.
هنگامی که کودک انگشت خود را روی صفحه نمایش می‌کشد تا پرنده را پرتاب کند، ربات بر تمام حرکات نظارت دارد و تمامی را در حافظه خود ذخیره می‌کند، سپس تمام حرکات را تقلید می‌کند؛ وقتی کودک موفق به انجام عملیات می‌شود ربات سر را به علامت تایید تکان می‌دهد و چشم‌هایش روشن می‌شوند.
گاهی هم به علامت ناامیدی سر را تکان می‌دهد و شروع به تکان دادن خود می‌کند.
در واقع این ربات قادر به تماشا و یادگیری است و می‌داند چگونه با نرم افزار تعامل داشته باشد؛ ربات کاملا متوجه می‌شود کودک چه زمانی موفق شده و چه زمانی شکست خورده است؛ تمام اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کند و با پیش آمدن هر اتفاقی عکس العمل درستی از خود نشان می‌دهد
دانشجوی محقق این پروژه «هائه وون پارک» است می‌گوید: این تنها رباتی است که برای انجام یک سری وظایف خاص طراحی شده است و فواید آن بسیار محدود است.
پژوهشگران معتقدند این سیستم ابزاری برای توانبخشی کودکان و کودکانی که مبتلا به اختلالات حرکتی هستند بسیار مفید است.
یک پزشک می‌تواند ربات را بسته به سطح توانایی کودک طبق نیازهای کودک برنامه ریزی کند؛ پس از آن ربات به خانواده کودک داده خواهد شد و کودک می‌تواند از آن در خانه استفاده کند در حالی که پزشک معالج از طریق گوشی‌هوشمند از حرکات و پیشرفت کودک با خبر می‌شود.
به گفته یکی از پزشکان در جلسات توانبخشی، استفاده از یک ربات بهتر از استفاده از یک حیوان است؛ ربات هرگز خسته نمی‌شود، صبر زیادی دارد و می‌تواند بطور شفاهی با موضوع ارتباط برقرار کند، از سوی دیگر جلسات توانبخشی بارها و بارها باید برقرار شود و موجب هزینه‌های قابل توجهی می‌شود؛ متخصص نیز محدودیت‌هایی دارد که با بودن ربات تمام این مشکلات برطرف می‌شود.
در ضمن یک بزرگسال شاید ۹ دقیقه بازی کند و به دلیل کار داشتن یا حوصله نداشتن بازی را رها می‌کند اما ربات خستگی ناپذیر است و می‌تواند عکس العمل‌هایی در مقابل باخت و برد مانند بزرگسالان داشته باشد

در حال حاضر تیم محققان در حال بررسی توانایی این ربات بر روی کودکان مبتلا به اوتیسم است.