راهنمای کامل برای اقدامات قبل از زایمان

کودکی در راه است. آماده اید؟ درست است که تغذیه و مراقبت های دوران بارداری مهم است اما مهم تر از آن اقدامات قبل از زایمان است. این اقدامات را باید در ماه ها آخر بارداری جدی بگیرید و حتما انجام دهید. این کارها آمادگی شما را برای نگهداری از کودک تازه متولد شده نشان می دهد.

اقدامات قبل از زایمان جهت کسب آمادگی

چند روز قبل از تولد مواد غذایی اساسی مانند سبزیجات، ماکارونی، برنج، غلات، حبوبات سالم و محصولات کنسروی که زود آماده شده و مغذی می باشند را به اشکال مختلف منجمد یا تازه تهیه کرده و یا در دسترس قرار دهید.

بچه ضد خانه شماست. خانه را با این کارها آماده ورود کودک کنید.

  • تمام پریز های خانه را با محافظ بپوشانید.
  • چفت ایمنی برای درب های کابینت بگذارید.
  • تمام گوشه ها تیز را با ابر بپوشانید.
  • مبلمان را ثابت کنید.
  • درجه آب آبگرمکن را تنظیم کنید.
  • تمام داروها و مواد شیمیایی خطرناک را دور از دسترس کودک قرار دهید.

صندلی ماشین یکی از مهمترین ابزاری است که باید داشته باشید. در خرید سیسمونی حتما صندلی ماشین بخرید. و آن را ثابت در صندلی عقب خودرو نصب کنید.

با کودک بزرگتر خود در مورد نحوه زندگی با یک نوزاد صحبت کنید. در صورتی که اعضای خانواده زیاد هستند می توانید در مورد تقسیم وظایف و نگهداری از نوزاد با آن ها هم صحبت کنید.

انتخاب متخصص اطفال یکی از اقدامات قبل از زایمان است. حداقل باید دو پزشک متخصص را تحت نظر داشته باشید و از متخصص زنان در مورد انتخاب یکی از این دو مشورت بگیرید. سپس در مورد ساعات کاری پزشک، طریق دسترسی به او، آدرس ایمیل و یا تلفن وی و مواردی از این دست با  منشی او صحبت کنید تا در مواقع اورژانسی بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید.

ایجاد برنامه غذایی برای شام. در این وعده های ممنوعیت های غذایی پس از زایمان که احتمالا پزشک به شما خواهد گفت را در نظر بگیرید. در انتخاب غذاهای این برنامه، علاقه کودک بزرگتر خود را فراموش نکنید.

مراقبت از نوزاد حتما خواب شما را مختل می کند برای این کار نیازمند کمک همسرتان هستید. یک اتاق خالی را برای مراقبت شبانه و زمان هایی که کودک گریه می کند و یا نیاز به خوردن شیر و گرفتن باد گلو دارد در نظر بگیرید. این کار برای کودک بزرگتر شما هم مفید است.

نحوه شیر دادن به کودک را از دوران بارداری یاد بگیرید. برای این کار می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

پوشک مناسب کودک را انتخاب کرده و از فرمول آن مطلع شوید. برای این کار می توانید در اینترنت جستجو کنید.

راهنمای کامل برای اقدامات قبل از زایمان
اقدامات قبل از زایمان

اطلاعات هوشمندانه می تواند در مراقبت از نوزاد بسیار موثر باشد. پاسخ به این سوالات که معنی گریه کودک چیست؟ چه زمانی نوزاد گریه می کند؟ چه وقت از پستانک استفاده کنیم؟ یک کودک چند ساعت در روز باید بخوابد؟ و سوالاتی از این دست همیشه مهم بوده اند. در این زمینه می توانید کتاب های مفید برای مراقبت کودک تهیه کرده و یا در مجله های اینترنتی جستجو کنید.

در ماه های آخر بارداری همیشه کیف لوازم کودک برای رفتن به بیمارستان را آماده نگه دارید. لباس های راحت، پستان بند، دمپایی و یا جوراب دارای ترمز، تل سر یا کش مو، لوازم آرایش، دفترچه بیمه، دوربین را برای خود، و لباس راحتی، پوشک بچه، پتو و سایر لوازمی که به ذهنتان می رسد را برای کودک در این کیف قرار دهید.

نوزاد تازه به دنیا آمده ناز و زیباست اما شما چه؟ قبل از رفتن به بیمارستان موهای خود را رنگ کنید، صورتتان را اصلاح کرده و انگشتان دست و پایتان را مانیکور کنید. در این میان اپیلاسیون را فراموش نکنید.