انواع ترشحات واژنی طبیعی و غیر طبیعی زنانه

ترشحات واژنی در زنان گاهی طبیعی و گاهی نیز غیر طبیعی است. این ترشحات واژنی را صرف نظر از طبیعتشان می توان به ۳ دسته زیر تقسیم کرد.

ترشحات واژنی طبیعی

این نوع از ترشحات در زمان بلوغ ایجاد می شود و کاملا طبیعی می باشند. این ترشحات گاهی اوقات به دلیل تمایلات و تحریک های جنسی از غدد بارتلن از واژن خارج می شود. این نوع از ترشحات واژنی از نظر فیزیولوژیکی آسان شدن نزدیکی و مراقبت را خبر می دهد. در دوران حاملگی و پس از زایمان از واژن ترشحاتی خارج می شود که آنها نیز طبیعی هستند. این ترشحات لزج است و اغلب شبیه به زرده تخم مرغ یاشیری رنگ است و بوی زننده ندارد.

انواع ترشحات واژنی طبیعی و غیر طبیعی زنانه
ترشحات واژنی

ترشحات واژنی غیر طبیعی

بیش تر ترشحات لزج همراه با سوزش غیر طبیعی است. ترشحات بد بو، زرد، سبز، قهوه ای و یا خون آلود نیز از جمله ترشحات غیر طبیعی است. این نوع از ترشحات اغلب به علت ورم رحم، سوزاک یا انگلی به نام تریکومناس واژینالیس یا بیماری های قارچی است.

ترشح واژنی سفید

ترشحات سفید رنگ معمولا برای خانم ها ایجاد مزاحمت می کنند این ترشحات خطرناک نبوده و علت مشخصی ندارد. اگر هر روز یک فنجان دم کرده گیاه ریوند چینی را قبل از غذا بخورید می توانید از شر آنها خلاص شوید. برای تهیه این دم نوش پنج تا ده گرم گیاه ریوند چینی خشک را در ۱ لیتر آب کاملا جوشیده اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و مورد استفاده قرار دهید.