ورزش و تغذیه دو بازوی سلامت عمومی بدن هستند. قالب افرادی که تغذیه مناسب و ورزش کفای را در برنامه زندگی خود جای داده اند افرادی سالم و سرحال هستند. ورزش می تواند زا بسیاری از بیماری ها پیش گیری کند و بسیاری از صعف های جسمی و روحی را بهبود بخش. ناتوانی جنسی نیز به عنوان یکی از ضعف های جسمی و روحی می تواند تحت تاثیر ورزش قرار گیرد.

قبلا توضیح داده ایم که ناتوانی جنسی ناشی از قدرت کم بدن در پمپاژ خون کافی به اندام تناسلی در هنگار تحریک جنسی است. از سویی ورزش منظم و روزانه در بهبود جریان گردش خون در بدن نقشی اساسی ایفا می کند. خون حامل مواد مغذی و اکیژن لازم برای فعالیت ارگان های بدن است و هرچقدر قدرت جذب و سرعت گرشدن بهتری داشته باشد، بدن انسان عملکرد بهتری خواهد داشت.

همچنین توده های چربی اطراف شکم و باسن از دیگر عوامل ضعف های جنسی نسبی در مردان است. ورزش اندامی موزون و مناسب و بدین سبک را برای شما به ارمغان می آورد و از اینطریق نیز می تواند در بهبود ناتوانی های جنسی موثر باشد.

و در نهایت ورزش و سلامت جسمی و ظاهری، موجب افزایش اعتماد به نفس و قدرت روحی می شود. جالب است که بدانید بیش از نیمی از ناتوانی های جنسی ناشی است مسائل روحی و اعتماد به نفس است.

پس با ورزش و در نتیجه آن افزایش جریان خون در بدن و نیز کاهش توده جربی بدن و افزایش اعتماد بنفس و روحیه، می توانید تا حدود زادی از ناتوانی های جنسی پیشگیری نموده یا آن ها را درمان کنید.

نکته مهم: به یاد داشته باشید که منظور از ورزش انجام حرکات ورزشی بی خطر و نرمال است. معمولا سوزاندن ۲۰۰ تا ۸۰۰ کالری در روز از طریق ورزش را ورزش سبک می نامند. و بیش از این در ردیف ورزش های حرفه ای قرار می گیرد.

همچنین ورزش هایی تخصصی نیز جهت بهبود وضعیت جنسی افراد تدارک دیده شده است. تمرینات کگل از این دست ورزش هاست که رد صورت ناامید ندن و انجام مرتب و روزانه ان طبق برنامه پس از چند ماه اثرات مثبت آن را در ازفایش لذت جنسی، افزایش نعوظ و افزایش زمان انزال؛ به طور محسوس حس خواهید کرد.

و در نهایت هرچند ثابت شده نیست اما تجاربی مبنی بر موثر بودن ورزش های تخصصی روی عظلات لگن و ران پا، بر ناتوانی های جنسی نسبی ثابت شده است.