تغذیه درمانی برای کاهش استرس

با شکل گیری جوامع به شکل امروزی استرس یکی از مشکلات عمده بشریت شده است. این که ما هر روز دیر به محل کارمان می رسیم، صبحانه نمی خوریم، همیشه عقب تر از کارهایمان هستیم و … همه به دلیل شکل زندگی ماست. این ها نشانه های استرس در زندگی روزمره هستند. این که بخواهیم استرس را از ریشه درمان کنیم زمان زیادی نیاز دارد حتی شاید لازم باشد شکل زندگی و شغلمان را نیز تغییر دهیم اما ما به شما یک راه کوتاه برای کاهش استرس معرفی می کنیم. تغذیه نام این روش است. در ادامه می خواهیم از تغذیه درمانی برای کاهش استرس صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

تغذیه درمانی برای کاهش استرس

جهت تغذیه درمانی برای کاهش استرس نیازمند این هستید که بدانید چه غذاهایی می تواند موجب کاهش استرس شود؟ این غذاها را بخورید تا بتوانید استرس را در خود کنترل کنید:

بلوبری

کورتیزول نام هورمونی است که سطح قند خون را افزایش می دهد بلوبری حاوی آنتی اکسیدانی است که از تولید بیش از حد این هورمون جلوگیری کرده و نتیجتا آرامش را به شما هدیه می دهد.

هلو

هلو هم کاهش دهنده فشار خون است و هم حاوی بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که می تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند این میوه بسیار خوشمزه با کنترل فشار خون، استرس را کم می کند.

کاکائو

فلاونوئیدها نام ماده ای است که به وفور در کاکائو یافت می شود. این ماده یک آرامبخش طبیعی است. فنتیل‌آمین نیز در کاکائو وجود دارد که باعث تغییر خلق و خوی می شود. فقط باید در نظر داشته باشید از کاکائو خالص یا تلخ استفاده کنید.

تغذیه درمانی برای کاهش استرس
تغذیه درمانی برای کاهش استرس

ماکا

ماکا گیاهی است که ریشه پودر شده آن در کاهش استرس و تنظیم سطح هورمون های بدن بسیار موثر است.

دانه آفتاب گردان

این دانه حاوی فولات است که موجب تولید دوپامین می شود. ذوپامین در مغز ترشح شده و کمبود آن احساس خستگی و خواب آلودگی را به همراه دارد. با تولید این ماده در بدن احساس نشاط می کنید.

بادام

بادام از افزایش فشار خون جلوگیری می کند روزانه باید ۳۰ گرم بادام مصرف کنید تا با کنترل فشار خون، استرس را در خود کاهش دهید.