پیام سلامت:در پی  گزارشهای واصله به معاونت سازمان غذا و دارو مبنی بروجود مکانی غیرقانونی واقع در میدان (ص) خیابان (ک)، که اقدام به تولید، نگهداری و فروش داروها و مواد پروتئینی و نیروزای غیرمجاز می‌کرد، کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اخذ حکم قضایی از دادسرای ویژه پزشکی و هماهنگی‌های لازم با کلانتری، به محل مذکور مراجعه کردند.

طی بازرسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی مبادرت به تولید و توزیع مواد پروتئینی و نیروزای غیرمجازبا هولوگرام جعلی و برچسب‌های تقلبی با آرم وزارت بهداشت کرده است.

براین اساس روند تولید این مواد از همان مرحله ابتدایی، ساختن مواد اولیه غیرمجاز، پُرکردن مواد و بسته بندی، به طور کامل در محیطی کاملاً غیربهداشتی و غیرقانونی و فاقد هرگونه استاندارهای لازم انجام گرفته است، فلذا هیچ کدام از این داروها، پودرها و مواد پروتئینی و نیروزای تولید شده در این مکان از سلامت کافی برای استفاده برخوردار نخواهند بود. توزیع این مواد در مغازه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی قطعاً تهدیدی بسیار جدی برای سلامت مصرف کنندگان در پی خواهد داشت.

براین اساس، مقادیر زیادی پودرهای نیروزا و مکمل، آمپول‌های غیر مجاز، پودرهای فله نامشخص، ظروف با اندازه‌های مختلف، برچسب‌های تقلبی با آرم وزارت بهداشت، هولوگرام و برچسب اصالت، رنگهای غیرمجاز،کشف و صورت برداری شد و تا اخذ دستور از مقام قضایی به معاونت غذا و دارو منتقل شد.