خرمالو برای چه بیماری هایی خوب است

خرمالو این میوه خوشمزه و فصلی، حاوی مواد مغذی بسیار و در پی آن خواص درمانی فراوانی است. در ادامه به شما خواهیم گفت که خرمالو برای چه بیماری هایی خوب است . این خواص از مهمترین یافته های تحققیاتی در سراسر جهان جمع آوری شده است.

خرمالو برای چه بیماری هایی خوب است

کلسترول خون

خرمالو با برخی از بیماری ها، از جمله کاهش سطح کلسترول خون در ارتباط است. در یک مطالعه، موش های تانن از خرمالو برای یک دوره ۹ هفته ای تغذیه کردند. بعد از دوره مورد نظر، نتایج نشان داد که سطح کلسترول و دیگر چربی ها در آن ها کاهش یافت. یک مطالعه انسانی مشابه هم نشان داد که خرمالو در کاهش LDL، یا کلسترول بد موثر است. کاهش کلسترول LDL می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

سلامت چشم

خرمالو برای سلامت چشم بسیار مفید است. آن ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A، زیگزانتین، لوتئین، لیکوپن و همه از آن چه که در ترویج سلامت چشم موثر است، می باشند. این مواد مغذی به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید، که عامل اصلی در کوری است، کمک می کنند. با توجه به لوتئین و زیگزانتین موجود در این میوه می تواند برخی از علائم بیماری های چشمی را معکوس کند.

خرمالو برای چه بیماری هایی خوب است
خرمالو برای چه بیماری هایی خوب است

خواص ضد ویروسی

محققان می گویند خرمالو ممکن است خواص ضد ویروسی داشته باشد. یک مطالعه نشان داد تانن خرمالو در کاهش توانایی ویروس ها که با مسدود کردن و اتصال به سلول های بدن موجب بیماری می شوند، موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که عصاره خرمالو در برابر ویروس ها روده از خود مقاومت نشان می دهد. به طور کلی همه مطالعات انسانی نشان داده است که خرمالو پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک عامل ضد ویروسی را دارد.