خواص انواع چای

چای دومین نوشیدنی پر مصرف در سراسر جهان پس از آب است. چای یک نوشیدنی غرق در تاریخ و سنت است. این نوشیدنی نه تنها برای عطر و طعم و کیفیت آرامش بخش خود، بلکه برای خواص دارویی که در انواع آن وجود دارد در بین مردم بسیار پر طرفدار است. مطالعات نشان داده است که چای خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و اشکال مختلفی از سرطان، از جمله روده بزرگ، ریه، پستان و سرطان پوست را کاهش می دهد. اما خواص انواع چای در همین جا متوقف نمی شود بلکه این نوشیدنی خوش طعم می تواند در درمان بیماری ها نیز موثر باشد. در ادامه ما خواص ۵ چای معروف دنیا را بررسی خواهیم کرد.

خواص انواع چای

چای سبز

چای سبز دارای بالاترین غلظت از ترکیبهای موجود (آنتی اکسیدان) است. این دم نوش خاص می تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش رشد سلول ها کمک کند. اگر شما به دنبال استراحت پس از یک روز پر استرس هستید، چای سبز، به لطف تیانین شیمیایی، که دارای خواص آرام بخش است برایتان مناسب است.

چای سیاه

چای سیاه و سفید از کاملیا سیننسیس مشتق شده است، و بر خلاف چای سبز، برگ ها اکسید شده آن عاملی برای رنگ تیره اش است. نوشیدن چای سیاه و سفید ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کلسترول بالا، دیابت و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. علاوه بر آن، به دلیل وجود میزان بسیار زیاد کافئین درآن، خوردن یک فنجان از آن در صبح، یک روز کاملا پر انرژی برایتان می سازد اما جذاب ترین توانایی این نوشیدنی، تقویت کردن سوخت و ساز بدن و هضم غذا، به کمک خواص ضد التهابی آن است.

خواص انواع چای
خواص انواع چای

چای اولانگ

از آنجا که برگ های آن فقط تا حدی اکسید شده، این چای از چای سبز و سیاه و سفید بهتر است. این چای از بیماری های قلبی و کلسترول بالا جلوگیری کرده و خوردن منظم آن می تواند وزن را کاهش داده، ظاهر پوست را بهبود بخشد، (به خصوص برای افراد مبتلا به اگزما)، التهاباستخوان را کاهش دهد و به شما کمک کند تا استرس خود را مدیریت کنید، همه این خواص به لطف ترکیب پلی فنل موجود در آن است.

چای گل قاصدک

چای قاصدک دستگاه گوارش  را تحریک کرده و به کمک خواص سم زدایی خود باعث کاهش مشکلات کبدی می شود. همین طور برای کسانی که مبتلا به گرگرفتگی یائسگی هستند بسیار مفید است.

چای بابونه

این دم نوش محبوب به اختلالات خواب شما کمک می کند. خوردن روزانه یک فنجان از این نوشیدنی آرام بخش در طول چند ماه می تواند به تسکین معده درد کمک کند. اما آیا می دانستید که چای بابونه یک درمان بسیار مفید برای پف چشم است؟ این نوشیدنی گیاهی یک دهان شویه ضد باکتری نیز می باشد. در حالی که چای بابوبه مزایای بسیاری دارد اما به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می شود با احتیاط از آن استفاده کنند.