خواص توت

این میوه ی خوشمزه و آب دار به طرز عجیبی وزن را کاهش می دهد. قند فروکتوز آن باعث برطرف شدن گرسنکی می شود و فیبر آن سوخت کالری های بدن را تسریع می کند. طبق یافته های دانشمندان فیبر های نا محلول موجود در انواع توت ها دیگر میوه ها  و غلات کامل کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می گردند بدون اینکه بدن را از مواد ویتامینی و معدنی محروم سازند. و حتی اگر تمام کالری های موجود در این میوه را نیز جذب کنید از آنجایی که بسیار کم چربی است شما را چاق نمی کند. سعی کنید فصل توت به اندازه ی کافی انواع تازه ی آن را میل کنید و از ویتامین ها و خواص آن بهره مند شوید.

از انواع توت ها (توت فرنگی، تمشک، توت سیاه و…) در فصل خود به صورت تازه و رسیده بخورید. در فصل هایی که از خوردن تازه ی آن ها محروم هستید می توانید از فریز شده ی آن ها استفاده کنید.

توت از تیره ی گزنه ها است که شامل ده الی شانزده گونه می باشد. شاه توت یکی از انواع این درخت هاست. توت سیاه با وجود اینکه کاملا شبیه شاه توت است، بر خلاف آن میوه اش شیرین و تا حدی لزج است.

توت سفید در چین مرکزی و شرقی به صورت بومی وجود دارد. این درخت قرن ها پیش به اروپا برده شد، در امریکا به عنوان منبع غذایی برای کرم ابریشم در اوائل دوران استقلال این کشور این درخت مورد استفاده قرار گرفت. البته نوعی از توت که به آن (توت قرمز) گفته می شود در امریکا به صورت بومی وجود داشته که از ایالت ماساچوست تا ایالت کانزاس دیده می شود.

توت سیاه نیز در آسیای غربی وجود داشته قبل از دوران رومی ها به اروپا برده شده است. واژه توت ریشه و بنیاد فارسی داشته و از زبان فارسی به زبان های ترکی، هندی و اردو وارد شده است.

یک درخت قدیمی و یا تاریخی در اکثر کشور های جهان که معمولا در هر کشوری دارای قدمت بیش از دویست، سیصد سال است. دارای پوست زرد نارنجی بوده که از مشخصه های جالب آن در زمستان است. درختی است مقاوم و کم نیاز که در اکثر مناطق آب و هوایی رشد می کند و حتی می تواند به ارتفاع ۲۵ متر نیز برسد. بعضی از درختان توت فقط گل های نر تولید نموده و بنابر این میوه نمی آورند. این نوع درختان به عنوان یک درخت زینتی سایه دار بسیار مناسب هستند.

توت سفید

میوه ای آب دار، ریز، شیرین و لذیذ است. درخت توت سفید، بزرگ و تنومند و دارای برگ های پهن است که در تغذیه کرم های ابریشم مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت هایی که در تغذیه و پزشکی مورد استفاده است عبارت اند از: میوه، برگ،شیره و پوست شاخه های تازه

توت سفید را تازه می خورند و برای مصارف زمستان آن را خشک کرده و مانند کشمش می خورند. در زبان عربی توت سفید را توت البیض گویند.

خواص توت

توت سفید سرشار از املاح معدنی، تانن، ویتامین های ا و سی و مواد چربی می باشد.

جوشانده پوست خشک شاخه های جوان و تازه درخ توت برای لینت مزاج مفید است.

مواد غذایی توت سفید وقتی جذب بدن می شوند که صبح ناشتا یا عصر در فاصله های غذایی ظهر و شام خورده شود.

قند موجود در توت سفید به کسانی که مبتلا به دیابت می باشند ضرر ندارد و آنان غالبا به جای قند سفید مصنوعی، چای را با توت خشک می خورند.