خوش خلقی و سلامت بدن

در دنیای امروزی، علم به همه جا سرک کشیده است. یکی از جالب ترین مواردی که متخصصین علم تغذیه به آن پرداخته اند رابطه بین خوش خلقی و سلامت بدن است. در واقع در این تحقیق بیان شده است که اگر شما خوش اخلاق باشید می توانید با انتخاب غذاهای سالم تر، بهتر زندگی کنید.

خوش خلقی و سلامت بدن

در حال حاضر وقتی وارد یک فروشگاه مواد غذایی می شوید طیف وسیعی از مواد غذایی را خواهید دید که برخی از آن ها بسیار مضر و برخی دیگر سالم هستند. این ما هستیم که تصمیم می گیریم سبدمان را از چه موادی پر کنیم.

افرادی که خلق و خوی خوبی دارند، در انتخاب مواد غذایی سالم، اغلب در مورد مزایای سلامت آن ها فکر می کنند و کسانی که خوش اخلاق نیستند بیشتر بر روی طعم و مزه فوری غذاها و تجربه حسی خود متمرکز هستند.

هنگامی که مردم در خلق و خوی خوب به سر می برند، همه چیز به نظر آن ها خوب است این نوع تفکر اجازه می دهد تا بتوانند بر جنبه های انتزاعی تر مواد غذایی، از جمله سالم بودن آن ها تمرکز کنند.

خوش خلقی و سلامت بدن
خوش خلقی و سلامت بدن

از لحاظ مفهومی، زمانی که مردم احساس ناراحتی دارند و یا در خلق و خوی بد به سر می برند، می دانند که کاری که می کنند اشتباه است ولی نمی توانند بر روی آن تمرکز داشته باشند. این تفکر، آن ها را بر روی کیفیت حسی غذا متمرکز می کند نه چیزهایی که بیشتر انتزاعی هستند مانند مغذی و سالم بودن غذاها.

این تیم تحقیقاتی نشان می دهند که اگر شما در حال حاضر بد خلق هستید و می خواهید خرید کنید دست نگه دارید و آن را به زمانی موکول کنید که خلق و خوی بهتری دارید. همچنین این تیم پیشنهاد می کند اگر می خواهید عادات غذا خوردن خود را عوض کنید حتما بر روی افکار خود متمرکز شده و جنبه های مثبت ذهنی خود را در مورد غذا تقویت کنید.