آیا در ناحیه آلت تناسلی خود احساس درد می کنید؟ شما تنها نیستید. با ما باشید در این مطلب از پیام سلامت و توضیحاتی درباره درد در آلت تناسیلی مردان

دردهای منتشره در آلت تناسلی دلایل متعددی دارند. از شایع ترین دلایل این دردها، عفونت های ناحیه تناسلی، بیماری های پروستات، بیماری های مقاربی و آمیزشی، تنگی مجاری ادرار و… است. پس اگر هیچ دلیل دیگری را در مورد علت درد در ناحیه تناسلی پیدا نمی کنید برای بررسی موارد ذکر شده باید به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.

در مواردی نیز علت درد ناشی از دستگاری آلت تناسلی است. بخصوص استفاده از سدتگاه های توان بخشی که معمولا موجب ایجاد چنین آسیب هایی می شوند. دقت کنید که این دستگاه ها در هیچ یک از انجمن های اورولوژی مطرح جهان مورد تایید نیستند و هیچ نشانه یا مبنی بر کیفیت درست عملکرد آن ها وجود ندارد. بزرگ کردن آلت تناسلی و یا زخیم کردن آن تنها از طریق جراحی ( که امری بسیار خطرناک است  ) قابل انجام بوده و استفاده از این دستگاه ها تنها منجر به آسیب هایی به آلت می شود که به سختی جبران پذیر است.

همینطور هر ضربه محکمی در زمان شق بودن آلت تناسلی می تواند منجر به ایجاد شکستگی رد آلت شود. و در نهایت تمامی این موارد منجر به درد در ناحیه آلت تناسلی به لدیل ایجاد پلاک های شکستگی رد آلت می شود که تنها با جراحی قابل درمان بوده و عمارض بدی دارد.

همچنین این ضربات می توانند موجب ایجاد بیماری پیرونی شوند. بیماری پیرونی خطرناک ترین عامل درد در آلت تناسلی است. این بیماری معمولا در سنین ۵۰ سالگی نمود پیدا می کند و تنها در مراحل اولیه قابل درمان و پیشگیری از رشد آن است. پس از این مرحله که حدودا یک سال است؛ بیماری تا ایجاد ناتوانی کامل جنسی پیش می رود و درمان آن بندرت قابل انجام است. قابل ذکر است که یان بیماری در ایران شایع تر بوده و در سنین پایین تر نیز مشاهده شده است. عمده علت ابتلا به این بیماری استفاده زا دستگاه های توان بخشی است

پیرونی به شکل ایجاد پلاک هایی در ناحیه فیبری آلت نمایان می شود که رد ظاهر باعث خمیدگی و کتاه شدن آلت می شود؛ و تا نابود کردن کامل بافت اسفنجی آلت پیش می رود و هین امر موجب ایجاد اختلال جدی در نعوذ می شود.

مردان بهتر است آلت خود را هر چند ماه یک بار بررسی کرده و سالانه بریا چکاب بهتر به پزشک اورولوژیست مراجعه کنند.