علل درد قفسه سینه در دوران بارداری

درد قفسه سینه در دوران بارداری معمولا از بیماری خاصی ناشی نمی شود. در ادامه به برخی از شایعترین علل درد سینه در دوران بارداری خواهیم پرداخت.

علل درد قفسه سینه در دوران بارداری

سوزش سر دل: سوزش با سوء هاضمه، ورود گاز به معده و یا خوردن مواد غذایی خاص ایجاد می شود. هورمون پروژسترون که معمولا عامل شل شدن اسفنکتر در انتهای مری است، باعث می شود اسید معده به مری بازگردد و باعث سوزش سر دل و سوزش قفسه سینه شود.

سوء هاضمه: سوء هاضمه هنگامی که گاز در قفسه سینه حس شده است رخ می دهد. سوء هاضمه معمولا درد شدیدی دارد. اگر سابقه سوء هاضمه دارید از خوردن غذاهایی که باعث این ناراحتی می شود خودداری کنید. علائم و نشانه های سوء هاضمه و سوزش سر دل اغلب بعد از هفته ۲۷ بارداری بدتر می شود.

فشار کودک: همانطور که کودک رشد می کند، بدن شما نیز تغییر می کند. در طول این تحول، فشار بر دنده و یا دیافراگم می تواند درد قفسه سینه را آغاز کند.

استرس: استرس با ایجاد تنش عضلانی، می تواند باعث درد قفسه سینه شود. کشف آنچه موجب استرس شما می شود و مبارزه با آن می تواند درد را کاهش دهد.

علل درد قفسه سینه در دوران بارداری
درد قفسه سینه در دوران بارداری

بزرگ شدن پستان: با پیشرفت حاملگی مادر، سینه از حالت معمول بزرگتر می شود و این باعث ایجاد تنگی و درد در قفسه سینه می شود.

آسم: اگر شما قبل از بارداری مبتلا به آسم بوده اید، بارداری می تواند علائم و نشانهایش را بیشتر کند. مادرانی که آسم دارند، با بارداری علائم آن حتی پس از فعالیت های عادی تحریک شده و علت درد قفسه سینه می شود.

پهن شدن دنده ها: با پیشرفت حاملگی مادر، قفسه سینه نیز از نظر وسعت پهن تر می شود. از آن طرف کودک نیز با بزرگ شدن به عضلات قفسه سینه فشار وارد می کند هر دوی این عوامل موجب درد قفسه سینه در دوران بارداری می شوند.