درد های خطرناک بدن

ما اغلب سعی می کنیم برای دردهای ساده که پس از یک حرکت ورزشی یا انجام کارهای خانه در بدنمان ایجاد می شوند به دکتر نرویم. تصور بر این است که این دردها به خودی خود درمان می شوند. اما لازم است بدانید بدن درد در ۷ ناحیه را نباید هرگز نادیده بگیرید. این دردها به درد های خطرناک بدن معروفند. در ادامه ۷ قسمت بدن که نباید درد آن ها را نادیده گرفت را به شما معرفی می کنیم.

درد های خطرناک بدن

درد های خطرناک بدن (سوزش یا بی حسی در پاها و یا ران)

درد سوزشی در پاها و یا ران می تواند نشان از نوروپاتی، و به طور خاص، نوروپاتی دیابتی باشد. با توجه به آمار انجمن دیابت آمریکا، نزدیک به یک چهارم آمریکایی ها یعنی ۲۳ میلیون نفر مبتلا به دیابت تشخیص داده نشده هستند.

برخی از علائم دیابت عبارتند از:

  • خشکی دهان
  • تشنگی و گرسنگی دائمی
  • پوست خشک و خارش دار
  • روند کند بهبود زخم یا بریدگی
  • تکرر ادرار
  • تاری دید

اگر شما هر گونه از این نشانه ها را همراه با احساس سوزش یا احساس بی حس و سوزن سوزن شدن در پاها و یا ران ها داشتید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درد های خطرناک بدن (درد غیر قابل توضیح و مداوم در قفسه سینه، گلو، فک، بازو و شکم)

اکثر مردم به خوبی می دانند که درد قفسه سینه می تواند نشانه از یک مشکل قلبی و حتی حمله قلبی باشد. با این حال، درد و حتی ناراحتی جزئی در قفسه سینه، گلو، فک، بازو یا شکم نیز می تواند نشان دهنده مشکلات جدی قلبی باشند. برخی از افراد که مشکلات قلبی دارند علائم اولیه این درد را با معده درد یا مشکلات روده اشتباه می گیرند. مشکلات قلبی حتی می توانید شبیه ریفلاکس ساده اسید معده باشد. اگر شما تجربه غیر قابل توضیح از ناراحتی مداوم در هر یک از این نواحی بدن را دارید، می تواند نشان دهنده این باشد که شما در معرض خطر مشکلات قلبی قرار دارید، لطفا به دکتر مراجعه کنید.

درد های خطرناک بدن (سردرد شدید)

بیایید صادق باشیم. سردرد مزاحمی است که همه ما یک بار آن را در زندگی تجربه کرده ایم. اغلب، سردرد به راحتی با مسائلی مانند از دست دادن آب بدن، احتقان سینوس یا تنش ایجاد می شود. با این حال، اگر شما آرام هستید و به اندازه کافی نیز آب می نوشید ولی باز هم سردرد دارید به پزشک مراجعه کنید. سردردهای شدید که اجازه تکان دادن سر را به شما نمی دهند ممکن است علامت خونریزی مغزی باشند.

درد های خطرناک بدن (درد ناگهانی و یا آزار دهنده در کمر)

همه ما پس از یک روز کاری سخت و نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و یا حتی انجام کارهای باغچه، احساس خستگی و درد در کمر را داشته ایم. کمر درد یکی از شایع ترین درد های جسمی است. با این حال، درد ناگهانی در پایین کمر و یا منطقه بین شانه می تواند نشان از پارگی آئورت، ( یکی از عروق اصلی خون در قلب ) باشد. اگر شما از یک کمر درد یا درد شانه این چنینی رنج می برید و در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، مشکلات گردش خون، مصرف سیگار و دیابت هستید، لطفا بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

درد های خطرناک بدن (درد شکمی  شدید)

دردهای  ناگهانی، شدید و افراطی شکمی باید توسط یک دکتر بررسی شود. شرایطی مانند بیماری های کیسه صفرا (از جمله سنگ کیسه صفرا)، پانکراتیت، زخم معده و یا روده و التهاب آپاندیس می توانند درد های شدید در شکم ایجاد کنند. این مشکلات به خودی خود درمان نشده و حتی گاهی نیاز به عمل جراحی دارند.

درد های خطرناک بدن
درد های خطرناک بدن

درد های خطرناک بدن (درد یا تورم در ساق پا)

گرفتگی آزار دهنده ساق پا برای همه ما اتفاق می افتد. با این حال، زمانی که همراه با تورم و یا یک درد ثابت است می تواند چیزی به مراتب بیشتر از یک درد ساده باشد. این مشکل به ترومبوز ورید عمقی و یا DVT معروف است.

DVT زمانی است که یک لخته در یکی از وریدهای عمقی پا وجود دارد، ایجاد می شود. این لخته می تواند به سمت ریه ها حرکت کرده و منجر به یک آمبولی ( بیماری ریوی ) شود.  اگر شما درد یا تورم، یا هر دو را به همراه یکی از علائم زیر دارید به پزشک مراجعه کنید.

گرما در پوست پای آسیب دیده.
قرمز و یا تغییر رنگ در ساق پا آسیب دیده.
دیدن شدن واضح رگ از سطح پوست.

درد های خطرناک بدن (درد های مبهم، غیر قابل توضیح و یا ترکیبی)

افسردگی، ترکیبی از درد خفیف اما مزمن یا عجیب و غریب است. پس افسردگی یک علت شایع برای درد مزمن است. اگر شما درد آزار دهنده که بدون هیچ دلیل است و یا ترکیبی از دردهاست که هیچ دلیل روشنی ندارد، دارید، ممکن است از افسردگی بالینی رنج می برید. سایر علائم افسردگی شامل از دست دادن علاقه به فعالیت ها روزمره، ناتوانی در انجام کار و یا فکر کردن و عدم تمایل به برقراری روابطه اجتماعی با دیگران می باشد.