بهترین درمان های طبیعی برای کچلی کشاله ران

کچلی کشاله ران، که به نام خارش ژوک معروف است، عفونت قارچی کشاله ران است. برای درمان کچلی کشاله ران معمولا داروهای ضد قارچ تجویز می شود، اما چندین جایگزین طبیعی برای آن وجود دارد که ممکن است به دلیل این که دارای عوارض جانبی کمتری می باشند و یا عارضه جانبی ندارند بخواهید قبل از مصرف ضد قارچ ها از این  درمان های جایگزین طبیعی استفاده کنید. این قارچ در مناطق مرطوب و گرم بدن رشد می کند و در نتیجه باعث ایجاد عفونت می گردد. علائم کچلی کشاله ران ممکن است شامل خارش و بثورات جلدی اطراف ناحیه کشاله ران، باسن و ران ها، باشد. اگرچه در اغلب موارد کچلی کشاله ران مسری نیست، اما ممکن است از فردی به فرد دیگر از طریق پوست و یا تماس جنسی، استفاده از مایو مشترک و یا حوله مشترک و همچنین از طریق تماس نزدیک پوستی منتشر شود.

درمان های طبیعی برای کچلی کشاله ران (خارش ژوک)

عسل، روغن زیتون و موم

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۴ انجام شد نشان می دهد که ترکیبی از عسل، روغن زیتون و موم ممکن است زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند قادر به درمان عفونت های قارچی پوست باشند.

برای تهیه مخلوط، به سه قاشق غذاخوری از هر کدام از مواد زیر نیاز دارید:

  •     موم
  •    روغن زیتون ارگانیک
  •     عسل خام

برای درست کردن مخلوط، موم را بر روی حرارت متوسط در یک ظرف سس ذوب کنید. هنگامی که موم ذوب شد  به آرامی عسل را اضافه کنید و با یکدیگر هم بزنید. سپس، روغن زیتون را اضافه کرده و تا زمانی که با هم ترکیب شوند هم بزنید. پس از خنک شدن، مخلوط را در یک ظرف بریزید. می توان مخلوط را در یخچال و فریزر به مدت سه ماه نگهداری کرد. برای استفاده، یک قاشق چای خوری از مخلوط را برداشته روزی سه بار به مدت چهار هفته آن را بر روی پوست آلوده بمالید.استفاده از عسل  همچنین برای دیگر بیماری های پوستی مانند زونا، زخم های سرد، روزاسه و سوختگی های جزئی، مناسب می باشد.

پروبیوتیک

اگر چه پروبیوتیک ها عمدتا به عنوان بهبود دهنده بیماری های گوارشی شناخته می شوند، ممکن است  آن ها قادر به درمان بیماری های پوستی نیز باشند. پروبیوتیک ها ممکن است قادر به تقویت سد پوست شما گردند. دلیل آن این امر است که پوست رابطه نزدیکی با روده دارد به طوری که پروبیوتیک ها می توانند اختلالات پوستی را بهبود بخشند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در درست کردن غذاهای تخمیری مانند کفیر، ماست، میسو، کلم ترش، ترشی و تمپه استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند در قالب یک مکمل مورد مصرف قرار گیرند. از دستورالعمل های روی بسته برای آگاهی از  نحوه مصرف و تعداد مناسب برای مصرف، استفاده کنید. اگر شما تصمیم به استفاده از مکمل پروبیوتیک دارید، سعی کنید از پروبیوتیک های چند سویه خریداری کنید.

روغن های مفید (اسانس)

روغن های ضروری بسیارملایم تر از درمان های دیگر می باشند. آن ها همچنین بوی بهتری نیز دارند. اسانس اسطوخودوس ضد قارچ است و یک درمان طبیعی عالی برای کچلی کشاله ران می باشد. این اسانس یکی از پرکاربردترین و مرسوم ترین اسانس های مورد استفاده می باشد. اسانس درخت چای هم یک ضد قارچ و ضد باکتری طبیعی می باشد و بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد. برای استفاده از روغن های مفید در درمان عفونت های پوستی، چند قطره از اسطوخودوس یا روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید. چندین بار در روز، به ویژه بعد از حمام زمانی که پوست تمیز است آن را بر روی ناحیه عفونی بمالید. می توانید برای حمام کردن از صابون روغن درخت چای استفاده کنید.

بهترین درمان های طبیعی برای کچلی کشاله ران
بهترین درمان های طبیعی برای کچلی کشاله ران

روغن کالاندولا

روغن کالاندولا می تواند یک اثر تسکین دهنده بر روی پوست تحریک شده داشته باشد. این روغن یک ضد قارچ موثر برای درمان عفونت می باشد. کالاندولا به دو شکل روغن و کرم موجود است. برای استفاده از آن، به میزان یک قاشق چای خوری از روغن یا لوسیون را در دستان خود ریخته به هم بمالید، و آن را بر روی محل مورد نیاز بمالید. همچنین شما می توانید چند قطره از روغن را بر روی پنبه ریخته و سپس استفاده کنید. در یک بررسی منتشر شده توسط The Longwood Herbal Taskforce ، محققان گفتند به نظر می رسد کانادولا برای استفاده موضعی بی خطر است و در طب سنتی ایتالیایی به عنوان تب بر و ضد التهاب از آن استفاده می شده است. چای تهیه شده از کانادولا برای شستشو چشم و یا کمپرس برای درمان ورم ملتحمه استفاده می شود.

آلوئه ورا

قبلا در مورد مزایای شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست صحبت شده است. با توجه به اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی آن، می توان با استفاده از آلوئه ورا بسیاری از مشکلات پوستی، از جمله کچلی کشاله ران یا دیگر عفونت های قارچی را درمان کرد. شما هم می توانید ژل را از خود گیاه استخراج کنید ، و یا اگر گیاه در دسترس نیست، اکثر فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی محصولات آلوئه ورا را در قفسه های خود دارند. برچسب محصول را خوانده و سعی کنید محصولی با حداقل مواد نگهدارنده را تهیه کنید. از خرید محصولات با مواد تشکیل دهنده ای مانند الکل یا مواد نگهدارنده شیمیایی خودداری کنید.

سیر

سیر دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است. سیر همچنین ممکن است قادر به کنترل خارش در بیماری کچلی کشاله ران باشد. برای استفاده موضعی از آن، لازم است با استفاده از حبه های سیر تازه خمیری تهیه کنید. طرف صاف یک چاقوی بزرگ چند حبه سیر را برش داده و له کنید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید تا زمانی که به شکل یک خمیر در بیایند. از آنجا که استفاده از سیر تنها می تواند پوست را تحریک کند، آن را با عسل، آلوئه ورا ویا روغن (مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل) مخلوط کنید. مخلوط را به طور مستقیم چندین بار در روز بر روی ناحیه آلوده بمالید. اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشویید. شما همچنین می توانید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کلوئیدی نقره

نقره کلوئیدی ممکن است  درست به اندازه برخی داروهای ضد قارچ موثر باشد(و یا حتی ممکن است موثرتر از این داروها باشد). با توجه به تحقیقات انجام شده توسط گروه میکروبیولوژی در دانشگاه ملی کیونگ پوک در Daegu، کره، که در نسخه مجله میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی آگوست ۲۰۰۸ منتشر شد، مشخص شد که نانو ذرات نقره در برابر گونه های قارچ  کاندیدا و همچنین گونه های قارچ تریکو فیتون (شایع ترین علت کچلی کشاله ران و عفونت قارچی) فعالیت ضد قارچی قابل توجهی داشته اند. برای استفاده از نقره کلوئیدی، حدود یک قاشق غذاخوری از آن را بر روی پنبه مالیده و بر روی ناحیه آلوده می مالیم. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید تا زمانی که بیماری درمان گردد.

سرکه سیب خام (ACV)

سرکه سیب خام، ارگانیک حاوی آنزیم هایی است که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارند. برای درمان کچلی کشاله ران، یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را در ۸ اونس آب ریخته و با استفاده از یک تکه پنبه آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه آلوده بمالید و اجازه دهید تا بر روی آن خشک گردد.
  • یک دوم فنجان تا یک فنجان سرکه سیب خام را به آب گرم اضافه کرده و بعد از بیست دقیقه از آن استفاده کنید.

سرکه سیب خام می تواند برای درمان بسیاری از بیماری های دیگر مانند عفونت قارچی ، قارچ ناخن انگشت پا ، روزاسه ، اگزما و شوره سر، استفاده شود.

بهداشت شخصی

این ممکن است امری بدیهی به نظر برسد، اما بهداشت شخصی بخش مهمی از جلوگیری و حفظ کچلی کشاله ران است. در واقع، یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۰ اعلام کرد که بهداشت شخصی و درک پایه ای از آموزش بهداشت بدون استفاده از دارو در درمان کچلی کشاله ران از مصرف داروهایی مانند گریزئوفولوین، ارزان تر و موثرتر بود.