دلایل سردی میل جنسی در زنان

همه ما می دانیم رابطه جنسی صحیح و مناسب یکی از عوامل اصلی موفقیت در ازدواج است. در حقیقت می توان گفت فعالیت های جنسی یکی از مهمترین بخش های زندگی زوج هاست. اما متاسفانه برخی از زوج ها از این نعمت محروم بوده یا خود را محروم کرده اند. محققان معتقدند باید علت این محرومیت را گاهی در مردان و گاهی در زنان جستجو کرد. ما در ادامه این مطلب از علل سردی میل جنسی در زنان پرده برداشته و عوامل مختلف تاثیر گذار بر روی کاهش میل جنسی آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علل سردی میل جنسی در زنان

تظاهر به طبیعی بودن میل جنسی به عوامل مختلف روانی و فیزیولوژیکی بستگی دارد. بنابراین اختلالات فکری و جسمی هر کدام ممکن است بر روی میل جنسی تاثیر بگذارند. از نظر فیزیولوژیکی مشخص شده است که میزان و شدن میل جنسی در حیوانات به هورمون ها بستگی دارد. به عنوان مثال در حیوانات، افزایش میل جنسی منطبق با زمان تخمک گذاری و افزایش هورمون ها است. اما در خانم ها میل جنسی کمتر با هورمون های ارتباط دارد اما در عین حال اختلال در هورمون های داخلی می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. از طرفی نیز میل جنسی به همان میزان که به هورمون ها بستگی دارد به عوامل دیگری مانند اجتماع، تربیت و حالات روحی زنان نیز وابسته است. هر کدام از عوامل روحی و جسمی می تواند در بازه ای از زمان بر روی میل جنسی تاثیر بگذارد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که با بالا رفتن سن فعالیت جنسی کمتر معلول اثر هورمون ها بوده و بیشتر از حالات روحی و سیستم عصبی مغز دستور می گیرد. به عبارت دیگر فعالیت جنسی با مرور زمان از جنبه غریزی خارج شده و وارد جنبه تربیتی می شود. از طرفی سردی میل جنسی در زنان از عوامل خارجی دیگری نیز نشات می گیرد. بنابراین کاهش میل جنسی گاهی نه از عوامل فیزیکی و نه از عوامل روحی ناشی می شود بلکه این عارضه از اثرات محیط برگرفته شده است. دانشمندان دریافته اند که اختلاف سطح فرهنگی و اجتماعی خانم ها با تغییرات میل جنسی آن ها ارتباط دارد.

دلایل سردی میل جنسی در زنان
دلایل سردی میل جنسی در زنان

ممکن است سردی میل جنسی در زنان به علت پرورش یافتن در محیط خیلی سرد باشد. شیوع سردی میل جنسی در بیشتر خانم ها مربوط به تربیت غلط و عدم امکان رهایی از ترس و وحشتی است که در کودکی آن ها عارض شده است. در بالا ذکر کردیم که سردی میل جنسی در زنان می تواند از عوامل فیزیکی، روحی و محیطی مختلفی ناشی شود اما مهمترین علتی که محققان برای کاهش میل جنسی در زنان مطرح می کنند ترس و اضطراب است. ترس از مسائل جنسی، ترس از تمکین، ترس از درد، ترس از جراحات بدنی و بارداری که همگی از دوران کودکی ایجاد شده اند.

آیا همسران دلیل سردی میل جنسی در زنان هستند؟

عدم میل جنسی ممکن است مربوط به عوامل موجود در زناشویی باشد. عکس العمل جنسی زن با وضعیت روحی او و چگونگی زندگی زناشویی اش کاملا ارتباط دارد. محققان معتقدند که مردان می توانند با زنی که هیچ علاقه ای به او ندارند رابطه جنسی داشته و کاملا ارضاء شوند اما زنان نمی توانند در برابر مردی که هیچ محبتی نسبت به او ندارد رضایت کاملی از رابطه جنسی خود داشته باشند. بنابراین عکس العمل جنسی زن در برابر همسرش به احساسات، رفتار و علاقه ای که شوهرش به او ابراز می کند بستگی دارد. اگر مرد به شخصیت زن بی توجه باشد، زن هیچ تمایلی به برقراری رابطه جنسی با او ندارد. اما نکته دیگری که در رابطه ارتباط سردی جنسی در زنان با همسرانشان باید اشاره کرد این است که، این سردی تا حدودی نیز به قدرت و چگونگی رفتار جنسی مردان بستگی دارد.

متخصصان می گویند که برای کاهش میل جنسی در زنان دو عامل مورد نیاز است اول آنکه مرد بی مهارت و ناآزموده باشد و دوم آن که در ترغیب و تحریک زن موفق نباشد. اگر قدرت جنسی مرد کافی نباشد، میل جنسی او کم باشد، مبتلا به زود انزالی باشد، مقاربت منقطع انجام شود و یا اگر قبل از تحریک و ارضاء کامل زن، مرد دچار انزال شود همگی می توانند منجر به ایجاد سردی میل جنسی در زنان شوند.