با توجه به یک مطالعه جدید که در مجله Biology Letters منتشر شده است مشخص شد که ممکن است بر انگیخته شدن حسادت در زنان با کارکرد هورمون ها در ارتباط باشد. این تحقیق توانست به بسیاری از سوالات و ابهامات پاسخ دهد.

علت حسادت در زنان

در این مطالعه دو تصویر از یک زن به ۲۲۰ زن دیگر نشان داده شد. یکی از عکس ها زمانی گرفته شده بود که بدن سوژه مورد نظر در حال تخمک گذاری بود و عکس دیگر در خارج از دوره تخمگ گذاری از زن گرفته شده بود.

جالب است بدانید فقط از طریق نگاه کردن شرکت کنندگان به این دو تصویر حسادت آن ها بر انگیخته شد. محققان نتیجه گرفتند که زمانی که هورمون استروژن در بالاترین سطح در چرخه ماهیانه یا قاعدگی زنان (که هر ماه درست قبل از شروع تخمک گذاری رخ می دهد) قرار دارد می تواند حسادت یک زن را برانگیزد. در این مطالعه مشخص شد تصویر زن، در زمان تخمک گذاری برای شرکت گنندگان یک تهدید محسوب می شود. زنان در چنین تصاویری قدرتمندی را می بینند.

علت حسادت در زنان
حسادت در زنان

با این حال، چند نکته وجود دارد این مطالعه تنها با جامعه کوچکی انجام شد. همان طور که می دانید برای نتیجه گیری دقیق تر باید این آزمایش با سایر گروه ها نیز انجام شده و نتایج یکسانی ارائه دهد. این در حالی است که محققان می گویند زنان در دوران تخمک گذاری معمولا نگاه جذاب تری دارند. شاید این دلیل نیز علت برانگیختن حسادت در زنان باشد. البته باید بدانید که جذابیت یک برداشت ذهنی است.

محققان بر همین اساس پیشنهاد می کنند دفعه بعد که احساس حسادت کردید و خواستید پنجه هایتان را تیز کنید به این موضوع فکر کنید که پای هورمون ها در میان است و این جذابیت در طرف مقابلتان کاذب است. نفس عمیق کشیده و به چیز دیگری فکر کنید.