اگر ۲ راه برای دستیابی به موفقیت وجود داشته باشد، یکی راه سریع و دیگری راهی است که برای دستیابی به موفقیت اندکی زمان بر است. حال شما کدام راه را برمی گزینید؟ گمان می کنم که اکثر افراد به دنبال راه سریع برای دستیابی به موفقیت هستند. اصلا چه کسی از موفقیت آنی بدش می آید ؟

اما بین این ۲ راه دستیابی به موفقیت، تفاوت هایی وجود دارد. اگر شما خواستار موفقیت سریع هستید، اولین راه برای شما بهترین راه خواهد بود. اگر به دنبال دستیابی موفقیت در دراز مدت هستید، باید به دنبال راه دوم بروید و راه دوم، بهترین راه برای رشد شماست. اما چرا ؟

۱- شما برای مسئولیت آماده خواهید شد

دستیابی به موفقیت و موفق بودن، برایتان خوب و رضایت بخش خواهد بود. اما این موفقیت با مسئولیت های بزرگ همراه است. اگر شما نتوانید مسئولیت را به دوش بکشید، تنها به ظاهر فردی موفق به نظر خواهید رسید و این موضوع در درون ماجرا گم خواهد شد.

در صورتی که برای یک فرد موفق بودن آمادگی لازم را نداشته باشید، موفقیت می تواند به راحتی زندگی شما را نابود کند. افراد زیادی هستند که تنها در یک جنبه زندگی موفق هستند و در جنبه های دیگر زندگی، وضعیت آشفته ای دارند. ممکن است آنها مشکلات خانوادگی داشته باشند، یا اینکه غرور و کبر آنها را از پیشرفت باز داشته است و یا شاید هم احساس خلا می کنند.

موفقیت واقعی به معنی موفق بودن در تمامی زمینه های زندگی است، نه یکی، نه دو تا، در واقع این شمایید که وظیفه دارید تا میان جنبه های زندگی خودتان تعادل برقرار کنید.

رشد و پیشرفت آهسته برای شما خوب و رضایت بخش خواهد بود، زیرا شما می توانید جوابگوی مسئولیتی باشید که به همراه موفقیت، تواما به زندگی شما وارد خواهد شد. شما می توانید که زندگی خود را در حالت تعادل قرار دهید و اینگونه است که شما یک موفقیت جاودانه خواهید داشت.

۲- شما برای لحظات بحرانی آماده خواهید شد

افرادی که به دنبال موفقیت سریع هستند، معمولا بیش از آنچه که در توانشان است کار می کنند. این دسته از افرار ریسک زیادی را می پذیرند و ناگهان به خودشان و دیگران آسیب می رسانند. این افراد در نگاه اول موفق به نظر می رسند، اما زمانی که طوفان فرا می رسد، نمی توانند در مقابل آن بایستند.

چه چیزی اینجا موجب بروز تفاوت می شود ؟ آنهایی که به آهستگی رشد می کنند، فرصت دارند تا شالوده کارشان را استوار بسازند. آنها عجله ندارند تا یک خانه بزرگ بسازند. این دسته از افراد صبور هستند و از زمانشان برای ساخت یک پایه محکم استفاده می کنند. این همان دلیلی است که می توانند به راحتی در مقابل طوفان های بایستند و آنها نقطه مقابل کسانی هستند که تنها به دنبال این بودند که خانه را به سرعت بسازند.

در واقع راهکار بالا مصداق ضرب المثل فارسی است که می گوید: رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

برگرفته از: Life Optimizer

منبع: سالم زی