راه های طبیعی برای خارج کردن آب از گوش

ورود آب به گوش بسیار آزاد دهنده است و در صورتی که درمان نشود می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. آب معمول در استخر یا با حمام کردن به گوش وارد می شود. شکل ظاهری گوش به نحوی است که معمولا مانع از ورود آب به گوش می شود اما گاهی به همان میزان، به دلیل وجود جرم و موم در گوش، می تواند مانع خروج آب شود. در ادامه به چند راه طبیعی برای خارج کردن آب از گوش اشاره می کنیم.

روش های خارج کردن آب از گوش

تغییر فشار

قبل از وارد کردن هر چیزی به گوش سعی کنید با تغییر فشار آب را حرکت داده و خارج کنید. مراحل زیر را انجام دهید و شانس خود را برای تغییر جریان آب از گوش بیشتر کنید. ابتدا بینی خود را با دست گرفته و سپس محکم در بینی بدمید ( مانند فین کردن ).

تغییر درجه هوای آب

آب گرم راحت تر از گوش خارج می شود. سعی کنید با یک حوله گرم گوش خود را گرم کنید این کار را چند بار انجام داده سپس به سمت گوشی که آب در آن رفته دراز بکشید.

مخلوط الکل و سرکه

یکی از مصارف خانگی و تعجب برانگیز سرکه استفاده از آن به عنوان محلول خارج کننده آب از گوش است. در یک کاسه یک قاشق چای خوری سرکه و یک قاشق چای خوری الکل را با هم مخلوط کنید و با استفاده از قطره چکان ۲ الی ۳ قطره در گوش بچکانید سپس با حوله گرم گوش را در حالی که بر روی آن دراز کشیده اید گرم کنید.

پراکسید هیدروژن

این ماده می تواند جرم های گوش، که مانع خارج کردن آب از گوش می شوند را از بین ببرد. در یک کاسه یک قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن ۳ درصد و یک قاشق چای خوری آب را مخلوط کرده و با یک قطره چکان دو الی سه قطره از مخلوط را در گوش بچکانید و به سمت گوش مبتلا دراز بکشید.

راه های طبیعی برای خارج کردن آب از گوش
خارج کردن آب از گوش

نمک

نمک کاربردهای بسیاری دارد اما جالب ترین کاربرد نمک استفاده از آن برای خارج کردن آب از گوش است. مقداری نمک را در ماکروفر گرم کنید سپس گوش پاک کنی را به نمک گرم شده آغشته کرده و درون گوش فرو کنید. نمک باعث جذب آب داخل گوش می شود. فقط دقت کنید گوش پاک کن را عمیق در گوش فرو نکنید.

روغن زیتون و سیر

روغن زیتون دارای خواص درمانی بسیاری است و حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان در حال رشد، آلزایمر، دیابت و فشار خون بالا را کاهش دهد. با توجه به مقالات منتشر شده روغن زیتون می توان تجمع موم در گوش را درمان کند. حذف این تجمع و گرفتگی در گوش می تواند به خروج آب کمک کند.

برای استفاده از روغن زیتون، مقداری از روغن را در یک کاسه کوچک ریخته و بر روی اجاق گاز گرم کنید. فقط دقت کنید روغن بیش از حد داغ نشود سپس با یک قطره چکان چند قطره از روغن را داخل گوش بریزید. چند دقیقه صبر کنید سپس اقدام به خارج کردن آب از گوش کنید.

شما می توانید سیر را نیز به زیتون اضافه کنید. سیر دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و می تواند از ایجاد عفونت، به دلیل وجود آب در گوش، جلوگیری کند.