سرایت عفونت از دندان به کلیه

عفونت دندان مانند سایر عفونت ها شایع است اما عفونت کلیه، معمولا به سادگی ایجاد نشده و شیوع آن کم است. امروز می خواهیم در مورد ارتباط این دو نوع بیماری و سرایت عفونت با شما صحبت کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا ممکن است عفونت دندان به کلیه سرایت کند؟

سرایت عفونت

پاسخ ما به سوال بالا مثبت است. هر عفونتی که در بدن ایجاد می شود قابلیت آن را دارد که به بخش های دیگر بدن سرایت کند. البته این عارضه خوشبختانه نادر اما امکان پذیر است. در این رابطه شما باید در مورد علائم خود با پزشک صحبت کنید. علائمی مانند تب، لرز و برخی از نشانه های دیگر می توانند زنگ خطری برای وجود یک عفونت جدی باشند. گاهی ممکن است شما به عفونتی مبتلا شوید و پس از مدتی درمان شوید. اما بعد از چند روز عفونت سر از جای دیگری در بدنتان در می آورد. پزشکان معتقدند که در این شرایط ممکن است این دو عفونت به یکدیگر ربط داشته باشند. بهترین راه برای آن که مطمئن شویم این دو عفونت به یکدیگر مرتبط است یا خیر، کشت میکروبی در آزمایشگاه است. اگر کشت نشان دهد که عامل این دو عفونت یک باکتری است، پس ارتباط آن ها اثبات می شود.

سرایت عفونت از دندان به کلیه
سرایت عفونت از دندان به کلیه

شناسایی ارتباط عفونت ها، به پزشک این امکان را می دهد که بهترین درمان را برای شما اتخاذ کنند. اگر عفونتی در بدن ایجاد شده و به نقاط دیگری سرایت کند، معمولا پزشکان از روش های تهاجمی تری برای درمان استفاده می کنند. تا مطمئن شوند که عفونت به طور کلی ریشه کن شده و به بخش سوم بدن منتقل نمی شود. در هر صورت درمان در هر دو نقطه که عفونت ایجاد شده ضروری است. در مورد عفونت های دندانی برای اطمینان باید دندانی که عفونت گرفته خارج شده و عفونت کاملا تمیز شود اما در مورد عفونت کلیه تجویز آنتی بیوتیک کافی است.