صبحانه هایی که پوست سالم و زیبا را به شما هدیه می کنند

همانطور که می دانید خوردن یک صبحانه سالم به کاهش وزن کمک کرده، از بیماری های مزمن پیشگیری می کند و سطح انرژی بالاتری را در طول روز برای شما به همراه دارد. اما باید بدانید غذاهایی که هر روز صبح می خورید می تواند بر سلامت و ظاهر پوست شما نیز تاثیر بگذارد. جفری بنابو متخصص پوست آمریکایی در این مطلب به شما چند صبحانه را پیشنهاد می کند که استفاده از آن ها در کنار عادات زندگی سالم مانند ورزش کردن، ترک مصرف سیگار و نوشیدن مقدار زیادی آب به داشتن پوست سالم و زیبا کمک خواهد کرد.

صبحانه هایی که پوست سالم و زیبا را به شما هدیه می کنند

ماست کم چرب با گرانولا و دانه انار:

محصولات لبنی حاوی ویتامین A و پروتئین هستند که مواد حیاتی برای سلول های پوست به شمار می آیند. اما در عین حال باید توجه داشته باشید که شیر و پنیر پرچرب حاوی چربی های اشباع هستند که خطر گرفتگی عروق را افزایش می دهد. ماست ساده یکی از بهترین انتخاب ها در بین لبنیات است. از طرفی گرانولا و دانه انار مزه رضایت بخشی را دارند و علاوه بر این سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که  برای مبارزه با رادیکال های خطرناک ایجاد کننده چین و چروک مفیدند.

نان گندم تست با کره بادام زمینی:

انتخاب نان سبوس دار نسبت به نان های سفید همیشه یک انتخاب هوشمندانه است. این ماده غذایی حاوی فیبر و مواد مغذی بالاتر و معمولا قند پایین تری است. باید بدانید که یک رژیم غذایی سرشار از قند می تواند برای پوست بسیار مخرب باشد، بنابراین بهتر است هر زمان که می توانید استفاده از محصولات حاوی قند را متوقف کنید. از طرفی کره بادام زمینی حاوی دوز سالمی از آهن است که برای سلامت پوست ضروری است.

ماهی:

ماهی قزل آلا که اغلب به عنوان یک ابر غذا شناخته می شود برای سلامت پوست بسیار خوب است. به طور کلی ماهی های روغنی، از بالاترین غلظت اسیدهای چرب امگا ۳ برخوردار هستند این ماده در تنظیم تولید چربی و کاهش التهاب پوست (که سهم مهمی در ایجاد بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارد)  موثر است.

اسموتی میوه با دانه کتان:

صبحانه هایی که پوست سالم و زیبا را به شما هدیه می کنند
صبحانه هایی که پوست سالم و زیبا را به شما هدیه می کنند

ترکیب میوه های مختلف مانند انواع توت همراه با یخ که در مخلوط کن ریخته و به شکل اسموتی در آورده اید یک پیشنهاد عالی برای صبحانه است. این میوه ها، سرشار از آنتی اکسیدان هستند و همچنین محتوای میزان زیادی آب می باشند که این موضوع باعث می شود پوست به خوبی هیدراته شود. برای افزایش ارزش غذایی این مخلوط می توانید مقداری بذر کتان به آن اضافه کنید. شاید آن ها از نظر شما دانه های کوچکی باشند اما سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به ترویج غشای سلولی سالم کمک می کنند. غشاء سلول سالم به معنای پوست صاف و بدون چین و چروک است.

غلات کامل با شیر کم چرب و توت:

غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب منجر به تولید آنتی اکسیدان می شوند. همچنین بسیاری از غلات و حبوبات با مواد مغذی مانند روی و آهن، که برای پوست مفید هستند اما اغلب رژیم غذایی ما فاقد آن ها است غنی شده است. زغال اخته تازه، توت فرنگی یا تمشک در طول تابستان؛ و نوع یخ زده آن ها در زمستان یک گزینه مناسب برای اضافه کردن به این مخلوط است. مطالعات نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات منجمد، مواد مغذی خود را گاهی اوقات حتی بهتر از محصولات زراعی تازه در خود حفظ می کنند. در هر صورت میوه های ذکر شده سرشار از ویتامین C هستند که اثبات شده برای مبارزه با چین و چروک مفیدند.