عامل اصلی ریزش مو در زنان چیست؟

تحقیقات جدید نشان می دهد عامل اصلی ریزش مو در زنان مصرف کم امگا ۳ باشد به همین منظور تحقیقی در همین زمینه انجام شد. در این تحقیق ۸۰ زن که با ریزش مو درگیر بودند شرکت کردند. این زنان  هر روز و به مدت ۶ ماه از موادی حاوی امگا ۳ مانند روغن ماهی، روغن هسته انگور فرنگی سیاه، ویتامین E، ویتامین C و مکمل‌های لیکوپن استفاده کردند نتیجه نشان داد در حدود ۹۰ درصد از این زنان ریزش مو به طور کلی قطع شد.

اگرچه ریزش مو در زنان را می تواند به عوامل مختلفی مانند، اختلالات هورمونی و حتی التهابی نسبت داد اما محققان معتقدند که اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ می تواند به سلامت رگ های خونی، غشای سلولی، رشد سلول و فعالیت‌های ضد التهابی در داخل و اطراف فولیکول‌ های مو کمک کنند.

شاید الان با خود بگویید که من علامتی از کمبود ویتامین ندارم اما باید بگوییم که هیچ یک از زنانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند کمبود تغذیه ای نداشتند اما آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی موجود در مواد غذایی که مصرف کرده اند توانست مشکل ریزش مو آن ها را از پایه حل کند. در واقع عامل، همان اختلالات هورمونی و التهابات اطراف فولیکول های مو است و امگا ۳ فقط راهی است که می تواند آن را درمان کند. البته بعضی از این مواد برای برخی از افراد می تواند ایجاد مشکل کند به عنوان مثال روغن هسته انگور معمولا باعث افت فشار خون شده و سرعت لخته شدن خون را کاهش می دهد به همین خاطر برای افرادی که فشار خون پایینی دارند خوردن آن را پیشنهاد نمی کنیم.

عامل اصلی ریزش مو در زنان
عامل اصلی ریزش مو در زنان

چه میزان از این مواد مصرف کنیم؟

در تحقیق یاد شده زنان به طور متوسط هر روز از هر ماده غذایی به میزان ها زیر استفاده کردند.

  • روغن ماهی، ۴۶۰ میلی گرم
  • روغن هسته انگور، ۴۶۰ میلی گرم
  • ویتامین E، حدود ۵ میلی گرم
  • ویتامین C، حدود ۳۰ میلی گرم
  • لیکوپن، ۱ میلی گرم

باید بدانید استفاده از این مکمل ها برای درمان عامل اصلی ریزش مو باید مداوم باشد. البته یاد آور می شویم دوزهای بالا تنها یک راهنمایی است و می توانید در شرایط خاص از مقدار بیشتری، مخصوصا ویتامین E و لیکوپن، استفاده کنید.