یکی از سوالاتی که در ذهن برخی از افراد مجرد ایجاد می شود این است که آیا عدم تناسب دستگاه تناسلی زن و مرد می تواند مشکل ساز شود؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می دهیم.

عدم تناسب دستگاه تناسلی زن و مرد چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

برخی تصور می کنند که در صورت عدم تناسب دستگاه تناسلی زن و مرد برای رابطه زناشویی مشکل ایجاد می شود. در حالی که در حقیقت این طور نیست. این موضوع تنها در شرایط خاص سبب ایجاد اشکال می شود و در موارد دیگر نمی تواند اختلالی در رابطه جنسی ایجاد کند. به عنوان مثال در صورتی که آلت تناسلی مرد بزرگتر از حالت عادی باشد ممکن است زن در زمان نزدیکی احساس درد کند به خصوص اگر بترسد و ماهیچه های خود را سفت کند.

از طرفی کوچیک آلت تناسلی مرد نیز مشکلی به وجود نمی آورد در صورت وجود این عارضه مرد می تواند با انتخاب تکنیک های مناسب جنسی، آن را جبران کند. به عنوان مثال اگر آلت تناسلی مرد کوچک باشد زن می تواند در طول رابطه جنسی ماهیچه های واژن و لگن را منبسط و منقبض کند و از تماس ایجاد شده لذت ببرد.

به طور کلی بافت واژن خاصیت ارتجاعی دارد و قابل کشش است به این ترتیب وقتی با همسر خود رابطه برقرار می کند این دیواره به اندازه آلت مرد باز می شود. در مواردی که دیواره واژن بر اثر زایمان یا شرایط دیگر بیش از حد کشیده شده باشد تنها قدری تحریک پذیری و لذت جنسی کم می شود. خوشبختانه با پیشرفت علم، این مشکل نیز رفع شده است.

عدم تناسب دستگاه تناسلی زن و مرد
عدم تناسب دستگاه تناسلی زن و مرد

آیا آلت تناسلی کوچک مرد به معنی کاهش در قدرت جنسی اوست؟

برخی از مردان از کوچک بودن آلت تناسلیشان رنج می برند و این موضوع باعث می شود تا آخر عمر ازدواج نکنند.  این در حالی است که آن ها تصور می کنند که آلت تناسلیشان کوچک است. در واقع می توان گفت موارد بسیار نادری وجود دارد که فرد به قدری آلت تناسلی اش کوچک باشد که نتواند انجام وظیفه کند. میانگین طول آلت تناسلی در مردان و در نژادهای مختلف در دنیا ۱۴ سانتی متر است. در واقع پزشکان معتقدند کسانی که آلت تناسلیشان بین ۹ تا ۱۷ سانت است حالت طبیعی دارند و قدرت جنسی آن ها نیز عادی است. در صورتی که آلت تناسلی کمتر از ۹ سانتی متر نیز باشد، باز هم با انجام عمل و روش های مختلف قابل درمان است.