شایع ترین علائم سرطان سر و گردن چه هستند

این را به خاطر داشته باشید که غده سرطانی در هر کجا بدن می تواند رشد کند اما به طور کلی غده های سرطانی ایجاد شده در اندام های سرو گردن مانند دهان، گلو و بینی را جزء دسته سرطان های سر و گردن می دانند. نشانه و علائم سرطان سر و گردن معمولا به منطقه ای که به سرطان مبتلا شده است بستگی دارد اما مهمترین علائم سرطان سر و گردن شامل گلو درد، مشکل در بلع و تغییر یا خشونت در صدا است. دیگر علائم این نوع از سرطان را در ادامه بخوانید.

دیگر علائم سرطان سر و گردن

هامنطور که گفته شد نشانه ها و علائم سرطان سر و گردن بسته به این که غده سرطانی در کدام قسمت رشد کرده و کدام عضو را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند متفاوت باشد. در ادامه به مهمترین علائم با توجه به محل سرطان اشاره شده است.

حفره دهان: لکه های سفید یا قرمز بر روی لثه، زبان یا مخاط دهان؛ تورم فک که به شدت ناراحت کننده است، خونریزی غیر معمول و یا درد در دهان.

سینوس بینی: عفونت مزمن سینوس که با آنتی بیوتیک درمان نمی شود، خونریزی از بینی، سردرد های مکرر، تورم یا مشکلات دیگر چشم و یا درد در دندان های بالا.

غدد بزاقی: تورم زیر چانه و یا در اطراف استخوان فک؛ بی حسی یا فلج شدن عضلات صورت و یا درد در صورت، چانه و گردن.

شایع ترین علائم سرطان سر و گردن چه هستند
علائم سرطان سر و گردن

اوروفارنکس و هایپوفارنکس: درد گوش.

حلق: مشکل در تنفس و صحبت کردن، سردرد های مکرر، درد در گوش، مشکل شنوایی و یا زنگ زدن گوش.

حنجره: درد هنگام بلع و یا درد گوش.

این علائم ممکن است توسط دیگر بیماری ها نیز بروز کند به همین خاطر معمولا جدی گرفته نمی شود. با بروز چنین علائمی ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کرده تا علائم به دقت بررسی شود.