علائم و نشانه های تومور مغزی

علائم و نشانه های تومور مغزی با توجه به اندازه، نوع و محل قرار گرفتن تومور در مغز متفاوت است. علائم معمولا به دلیل تخریب و یا آسیب به مغز بوجود می آیند، التهاب مغز، و یا انسداد جریان مایع که اطراف مغز و نخاع در جریان است از نشانه های این بیماری هستند.

نشانه های تومور مغزی

برخی از علائم شایع تومورهای مغزی عبارتند از سردرد ، که معمولا شدید بوده و گاها در صبح بدتر هم می شود. این نوع از سردرد ها ممکن است به درمانهای معمول پاسخ دهند. سر دردهایی که نشانه تومور مغزی هستند از الگوها مختلفی تبعیت کرده و معمولا انواع مختلفی دارند به طوری که ممکن است هر روز محل کرد و نوع آن با سر درد قبلی متفاوت باشد.

علائم و نشانه های تومور مغزی
نشانه های تومور مغزی

تغییر در بینایی، گفتار، و یا شنوایی نیز می تواند در این بیماری رخ دهد. تشنج نیز از دیگر علائم و نشانه های تومور مغزی است. سایر علائم شایع تومور مغزی عبارتند از اختلالات در راه رفتن، مشکلات در حفظ تعادل، تهوع و استفراغ، مشکلات حافظه، ضعف در یک قسمت از بدن، اشکال در تمرکز، تغییرات شخصیتی، و بی حسی یا سوزش در اندام.

باید بدانید که هر کدام از این نشانه ها می تواند به دلیل ابتلا به بیماری های دیگری باشد پس به محض مشاهده چنین علائمی بهتر است برای تشخیص بهتر و دقیق تر حتما به پزشک مراجعه کنید.