علل ایجاد و درمان های سنتی تکرر ادرار

تکرر ادرار در واقع نیاز بیش از حد بیمار به تخلیه مثانه را گویند. وقتی می گوییم بیش از حد منظور بیش از افراد عادی است. این بیماری خطرناک نبوده و درمان های بسیار ساده ای دارد. بهتر است برای یافتن پاسخ سوالات خود در مورد علل ایجاد و درمان های سنتی تکرر ادرار با ما همراه شوید.

علل ایجاد تکرر ادرار

یکی از علت های ایجاد این بیماری زخمی است که در مثانه ایجاد شده است. این زخم می تواند به دلایل مختلفی مانند استفاده زیاد از غذاهای تند و ترش و به اصطلاح گرم به وجود آمده باشد. در هر حال زخم مثانه باعث می شود مثانه نتواند ادرار را در خود نگه داشته و به همین خاطر بیمار دچار تکرر ادرار می شود.

این بیماری می تواند به دلیل گرمی اندام های دیگری نظیر کبد باشد که در آن صورت ادرار خارج شده از بدن زرد رنگ، تیز، تند، گرم و سوزان می باشد. بیماری های مربوط به راست‌روده یا رکتوم نیز می توانند منجر به تکرر ادرار شوند. ممکن است یکی از نشانه ها و علائم بیماری های دیگری مانند عفونت مجاری ادراری یا دستگاه تناسلی نیز ایجاد تکرر ادرار کند اما منظور ما در این مطلب خود عارضه تکرر ادرار است نه بیماری هایی که یکی از علائم آنها تکرر است.

علل ایجاد و درمان های سنتی تکرر ادرار
درمان های سنتی تکرر ادرار

درمان های سنتی تکرر ادرار

طب سنتی داروهای بسیار و درمان های مختلفی برای تکرر ادرار در اختیار شما قرار داده است که مهمترین این درمان های به شرح زیر می باشند:

  • مقدار تخم خیار را جویده و شیره حاصله را ببلعید این کار به کاهش سوزش ناشی از تکرر ادرار کمک می کند.
  • استفاده از خیار، آب خیار، اسپرزه، بنفشه و کلیه گیاهانی که طبیعت سرد دارند به درمان این نوع از تکرر ادرار کمک می کند.
  • افزایش مدت استحمام نیز با دفع عرق بیشتر می تواند موجب خروج گرما از بدن شده و تکرر را درمان کند.
  • میوه های و غذاهایی که در بدن ایجاد رطوبت می کنند مانند هندوانه و ماست و گیاهانی که موجب افزایش ادرار می شوند در درمان موثرند.
  • خوردن کندر، زنجبیل، انغوزه و زیره نیز بی تاثیر نمی باشد.
  • اگر تکرر ادرار بر اثر خوردن مواد غذایی سرد باشد ادرار سفید و بدون سوزش است در این حالت باید برای درمان از داروهای گرم استفاده کرد.
  • جوشانده مرکب به نسبت ۲ به ۱ از ریشه ایرسا و بوزیدان می تواند به درمان کمک کند.