معرفی ویدئویی بیماری آریتمی قلبی

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Arrhythmia.mp4″ title=”ویدئوی معرفی بیماری آریتمی قلبی” description=”قلب به وسیله یک سیستم هدایت الکترونیکی دارای ضربان می شود. هرگونه تغییر در این سیستم و خارج شدن آن از حالت عادی را، اریتمی قلبی می گویند.” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Arrhythmia.mp4″/]

در این ویدئو به معرفی بیماری آریتمی قلبی به صورت خلاصه و گویا پرداخته شده است.

آریتمی قلبی چیست؟

قلب به وسیله یک سیستم هدایت الکترونیکی دارای ضربان می شود. هرگونه تغییر در این سیستم و خارج شدن آن از حالت عادی را، اریتمی قلبی می گویند. آریتمی قلبی می تواند ریتم ضربان قلب را غیرطبیعی، سریع یا کند کند. این بیماری اگرچه قابل کنترل است. اما در موارد حاد در صورت عدم کنترل حتی می تواند کشنده باشد.
به طور دقیق تر وقتی قلب می خواد یک باز بزند. در ابتدا هدایت الکترونیکی از گره سینوسی آغاز می شوند و باعث انقباض دهلیز می گردد. سپس به گره دهلیزی وبطنی، منتقل می شود و موجب انقباض بطن ها می شود.
به طور معمول یک قلب سالم باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ بار رد دقیقه تپش داشته باشد. در زبان علمی به کند بودن ریتم قلب برادی کاردی و به تند بودنش تاکی کاردی، می گویند.
همانند اغلب بیماری های آریتمی قلبی نیز با مصرف دخانیات و الکل رابطه مستقیم دارد. از سویی ورزش های سنگین نیز می توانند منجر به ایجاد این بیماری شوند.
به طور کلی مصرف داروهای ضد انعقاد خون، دستگاه های ضربان ساز، جراحی و تغییر سبک زندگی، انواع راهکارهای درمانی آریتیمی قلبی هستند. که بسته به شرایط بیمار و شدت بیماری، توسط پزشک معالج تجویز می شود.