مهمترین خواص روغن زیتون برای مو و پوست

در حال حاضر تحقیقات بسیاری در مورد خواص روغن زیتون برای مو انجام شده که برآیند این تحقیقات نشان می دهد که چرا روغن زیتون برای مو مفید است؟ در ادامه به خواص روغن زیتون برای مو پرداخته و استفاده از آن برای درمان مشکلات مو را بیشتر تشریح می کنیم.

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون حاوی میزان بالایی از ویتامین های E و K است.

ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد که می تواند به محافظت از مو و پوست سر کمک کرده و اثر مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند. این ماده همچنین می تواند به کاهش آسیب های نور خورشید کمک کند. ویتامین K برای پوست خوب است. این ویتامین با پیری مبارزه می کند و باعث می شود پوست آسیب دیده جوان تر و سالم تر به نظر برسد.

مهمترین خواص روغن زیتون برای مو و پوست
مهمترین خواص روغن زیتون برای مو و پوست

روغن زیتون همچنین می تواند درخشش شگفت انگیزی به موها ببخشد. این خاصیت به دلیل وجود اسیدهای چرب تک غیر اشباع در این روغن ایجاد شده است. یکی از این اسید ها، اسید اولئیک است که می تواند مو و پوست را مرطوب کرده و یک لایه محافظتی برای آن ایجاد کند. روغن زیتون همچنین حاوی خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و اثرات مفید آنتی اکسیدانی است.

به طور معمول روغن زیتون به دو شیوه تهیه می شود شیوه اول آن روش سنتی است که در آن اول زیتون له می شود و سپس از طریق فشار دادن آن و بدون مواد شیمیایی روغن آن استخراج می شود. روغن زیتون خالص دارای بالاترین مقدار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید اولئیک است. روغن زیتون بکر اسیدیته کمتر از ۱ درصد دارد. دومین روش تهیه این روغن که به کمک روش های شیمیایی استخراج می شود اسیدیته ای بین ۱ و ۲ درصد و روغن زیتون تصفیه شده سطح اسیدیته بیش از ۳٫۳٪ را دارد. همیشه سعی کنید برای دستیابی به حداکثر خواص روغن زیتون از نوع بکر آن استفاده کنید.