موثرترین ورزش ها برای درمان کمر درد

کمر درد جز دردهای مزمن و متاسفانه همه گیر است. این درد  به دلیل تغییر در سبک زندگی و عادات غلط به وجود می آید. عدم تحرک کافی و نشستن های نادرست را می تون از مهمترین علل ابتلا به دردهای کمر دانست. اما در کنار تمام این مشکلات باید بدانید می توانید کمر درد را با ورزش درمان کنید. در ادامه به موثرترین ورزش ها برای درمان کمر درد اشاره می کنیم.

در مجموع ۲۱ مطالعه، که شامل بیش از ۳۰،۰۰۰ نفر بود، بر روی عوامل متعدد برای کاهش دردهای کمر انجام پذیرفت. در این مطالعات مشخص شد که استفاده از کمربند و یا کفش های طبی نمی تواند به درمان کمر درد کمک کند و تنها فاکتور مناسب برای تخفیف دردهای مزمن کمر، ورزش است. در این مطالعات مجموع افرادی که کمر درد داشتن به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول با ورزش و گروه دوم با دارو درمان شدند. نتایج مشخص کرد، گروه اول توانسته اند در مدت یک سال بین ۲۵ الی ۴۰ درصد دردهای کمر را کاهش دهند. همین امر اهمیت ورزش، برای کاهش دردهای کمر را نشان می دهد.

موثرترین ورزش ها برای درمان کمر درد

دردهای کمر گاهی به طور ناگهانی ایجاد می شوند و مدت ها بعد، با تکرار اعمالی مثل بلند کردن اجسام سنگین یا نشستن به حالتی خاصی تکرار می شوند. اولین اقدام این است که از قرار گرفتن در شرایط ایجاد درد اجتناب کنید مثلا اگر با نشستن بر روی صندلی خاصی احساس ناراحتی می کنید بهتر است صندلی خود را عوض کنید. اما در کنار این اقدامات ورزش های زیر نیز می توانند دردهای کمر را کاهش دهند:

حرکات کششی

کسانی که کمر درد را تجربه می کنند می تواند از انواع حرکات کششی ملایم به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه در طول روز استفاده کنند.

موثرترین ورزش ها برای درمان کمر درد
موثرترین ورزش ها برای درمان کمر درد

حرکات قدرتی

انجام این حرکات به طور منظم به تقویت عضلات پشت و ماهیچه های اصلی بدن کمک می کند، هر دو این فاکتورها می توانند منجر به تسکین دردها و جلوگیری از آسیب شوند.

یوگا

یوگا، به ویژه برای ترویج انعطاف پذیری عضلات مفید است، انعطاف پذیری می تواند دردهای کمر را به حداقل برساند. به طوری که در یک تحقیق ثابت شد، افرادی که کمر درد دارند با انجام حرکات یوگا به مدت یک هفته عملکرد بهتری در مقابل افرادی داشتند که با روش ها دارویی یا فیزیکی درمان شده بودند.

تایچی

تایچی نوعی از هنرهای رزمی چینی می باشد و شکل سنتی دفاع شخصی است. در این ورزش بیان می شود که  ایجاد تعادل بین “یین و یانگ” در بدن شما، باعث بهبود جریان “چی” یا انرژی زندگی می شود. در این ورزش که شبیه به مدیتیشن است مجموعه ای از حرکات آرام، خاص و دلپذیر انجام می شود. به همین خاطر بدن مدام در حرکت است. انجام ورزش تایچی به مدت ۱۰ هفته تاثیر بسیار زیادی در کاهش کمر درد دارد.