داشتن واژن زیبا اگرچه به اندازه داشتن پوست و موی زیبا مورد توجه نیست؛ اما برای خانوم هایی که در حال ورود به میانسالی هستند بسیار پر اهمیت است. شکل واژن نیز مانند سایر اندام ها رابطه مستقیمی با سن و سال شما دارد و از ۳۰ سالگی به بعد شروع به کاهش حجم، چروک شدن و تیره شدن می کند. این موضوع در حالی است که توجه اغلب زنان به ناحیه صورت و سایر اندام های ظاهری تر است. و تنها در زمان عمل جنسی است که این موضوع ممکن است موجب کم شدن اعتماد به نفس و یا کاهش میل جنسی همسرشان شود.

اما نگهداری از واژن آنچنان هم سخت نیست و تنها با رعایت چند مورد می توان سرعت فرسودگی آن را کاهش داده و به زیبایی آن افزود.

مواد پاک کننده واژن

واژن خود را به صورت مداوم با آب و صابون نشویید. بلکه شستشوی روزانه آن با پاک کننده های ملایم کافی است. شستشوی زیاد از حد واژن ، بخصوص با مواد شوینده قوی، موجب خشک شدن پوست واژن می شود.  فراموش نکنید در صورت که پوست خشکی دارید، این شرایط باری واژن شما نیز وجود دارد.

مراقبت کاهش و افزایش شدید وزن باشید

اگر دقت کرده باشید بالا و پایین رفتن شدید وزن موجب افتادگی صورت و سینه ها و به طور کلی پوست بدن می شود. این موضوع دقیقا برای واژن هم اتفاق می افتد. پس سعی کنید با ورزش مناسب و روزانه و داشتن رژیم مناسب به حفظ وزن خود در محدوده دلخواه کمک کنید.

عضلات واژن را تقویت کنید

یک اندام عضلانی همیشه زیباتر است. واژن عضلانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بارها درباره ورزش کگل شنیده اید. این ورزش برای هر دوی آقایون و خانوم ها موثر است. انجام مداوم این ورزش نه تنها موجب تنگ تر شدن واژن شما می شود و لذت جنسی شما را بیشتر می کند؛ بلکه موجب حفظ ظاهر واژن می شود و از افتادگی لب های آن جلوگیری می کند.

فعالیت جنسی مداوم

زیبایی واژن ناشی از افزایش جریان خون در این ناحیه است. اگر فعالیت جنسی نداشته باشید، خون کمتری در این ناحیه جریان پیدا می کند و کم کم از حجم و طراوت واژن کاسته می شود. البته فراموش نکنید خود ارضایی و روابط متنوع از عوامل کاهش زیبایی واژن است.

فعالیت های ممنوعه

بعضی از فعالیت ها و ورزش ها منجر به ایجاد اصطکاک و کشش مداوم ناحیه واژن می شود. از جمله دوچرخه سواری، نشستن بیش از حد روی صندلی های نامناسب و… اگر زیبایی واژنتان برایتان مهم است بهتر است ورزش های مناسب تری را انتخاب کنید. مثلا شنا علاوه بر بی خطر بودن و افزایش سلامت عمومی بدن، در زیبایی پوست شما به طور کلی به شدت موثر است.