ورزش برای تقویت عضلات شکم در محل کار

عضلات شکم نقش تعیین کننده ای بر روی سلامت دستگاه گوارش و ظاهر شما دارد. حتی محققان می گویند رابطه مستقیمی بین چربی های دور عضلات شکم و بیماری های قلبی وجود دارد. پس مراقب باشید و از فرصتی برای کوچک کردن و تقویت این عضلات استفاده کنید. در این مطلب می خواهیم روشی را به شما آموزش دهیم که از بد فرمی شکم با نشستن های طولانی بر روی صندلی جلوگیری می کند. این ورزش برای تقویت عضلات شکم را می توانید در محل کار و با یک صنلی ساده نیز انجام دهید. این روش ورزش کردن با نام ورزش در محیط کا در جهان معروف است و توصیه می شود کارمندانی که ساعت ها پشت میز کار می نشینند حتما از این دست تمرینات ورزشی را انجام دهند. در ادامه با ما همراه شوید تا با این ورزش آشنا شوید.

مراحل انجام ورزش برای تقویت عضلات شکم

برای انجام این تمرین جالب مراحل زیر را طی کنید.

  • بر روی لبه صندلی بنشینید. سعی کنید محل قرار گیری باسنتان جایی باشد که صندلی از زیر بدنتان در نرود. در این حالت باید زانو ها کاملا به یکدیگر جسبیده باشد مانند تصویر میانی در عکس زیر.
  • کف دست ها را برای حفظ تعادل در کنار صندلی قرار دهید.
  • باسن را بالا نگه داشته تا جایی که بازوهایتان صاف شود. این کار هم به بازوها فشار وارد می کند و به عضلات باسن. از این مرحله به بعد در تصویر با شماره دو مشخص شده است.
  • سپس آرام آرام زانوها را به داخل شکم جمع کنید و سعی کنید کشکک زانو را به سینه برسانید.
  • ۵ ثانیه در همین حالت خود را نگه داشته و سپس به گونه ای زانوها را پایین بیاورید که بین ۱۰ الی ۲۰ ثانیه زمان ببرد. برای دیدن مراحل به صورت تصویری به عکسزیر نگاه کنید.
ورزش برای تقویت عضلات شکم با یک صندلی
ورزش برای تقویت عضلات شکم با یک صندلی