ورزش تورم مچ پاها

وقتی شما مشغول کاری هستید که نیاز دارید زیاد بر روی صندلی بنشینید، طبیعی است در پایان روز کاری با پدیده ای به نام تورم مچ پا رو به رو می شوید. این تورم معمولا در اطراف مفصل مچ پا اتفاق می افتد دلیل آن نیز گردخ خون در پاهاست. گردش خون بد و یا یکنواخت همیشه عاملی است برای تورم در بدن. اما برای آن که از این عارضه در امان باشید راهکار چیست؟ راهکار ورزش و تحرک بدنی در طول روز است. در ادامه به صورت تصویری ورزش مناسب برای جلوگیری از تورم مچ پا را به شما آموزش می دهیم. شما می توانید ورزش تورم مچ پاها را بدون وسیله خاصی و تنها با یک صندلی انجام دهید.

مراحل انجام ورزش تورم مچ پاها تنها با یک صندلی

بر روی یک صندلی به صورت کاملا صاف بنشینید.

یکی از پاها باید در حالت استراحت باشد. پس پایی که می خواهید ورزش دهید را از ساق بر روی زانو پای دیگر قرار دهید. دقیقا مانند پا روی پا انداختن.

سپس مچ پایی که بر زمین قرار ندارد را بچرخانید. بهتر است این حرکات به صورت دورانی باشد. ولی حرکت با بالا و پایین و چپ و راست نیز مناسب است.

این کار را برای پای دیگر نیز انجام دهید.

انجام این ورزش باعث می شود گردش خون در پاها بیشتر شود و از تورم مچ پا پیشگیری شود. توصیه می کنیم در زمان استراحت خون این تمرین را انجام دهید. انجام مداوم و مکرر این تمرین می تواند به شکل یک عادت شود.

ورزش تورم مچ پاها
ورزش تورم مچ پاها