ورزش در دوران بارداری

بارداری به خودی خود میزان زیادی استرس در بدن یک زن ایجاد می کند. به همین دلیل یک زنان باردار ممکن است همیشه از کار کردن و داشتن فعالیت جسمی احساس خوبی نداشته باشند. البته دلایلی دیگری نیز در مورد علل عدم فعالیت زنان در دوران بارداری وجود دارد اما استرس را می توان از مهمترین دلیل دانست. ورزش می تواند هم برای مادر و هم برای جنین سودمند باشد و همچنین به سهولت، بسیاری از مسائل و عوارض بارداری مانند کمر درد، گرفتگی عضلات پا، یبوست، و حتی نوسانات خلقی را درمان می کند. علاوه بر این ورزش در دوران بارداری باعث می شود ورزن خود را تحت کنترل گرفته، سطح انرژی بالایی به دست آورید و برای زایمان آماده شوید. ۳۰ دقیقه پیاده روی  روزانه، به خصوص اگر قبل از بارداری خیلی فعال نبودید، می تواند شروع خوبی باشد. اما برای بهره مندی بیشتر از مزایایی ورزش کردن در دوران بارداری می توانید از یکی از نرم افزارهای ورزش در دوران بارداری استفاده کنید. اجازه دهید در ادامه این مطلب به برخی از بهترین اپلیکیشن های سال برای ورزش در دوران بارداری اشاره کنیم.

معرفی نرم افزارهای ورزش در دوران بارداری

 اپلیکیشن Kegel Trainer

ورزش های گکل هم برای مردان و هم زنان مناسب و مفید است اما این ورزش ها برای زنان باردار ضروری است. این ورزش ها در تقویت عضلات کف لگن در طول و پس از دوران بارداری به شما کمک می کنند. این برنامه شامل ۱۰ تمرین مختلف برای جلوگیری از خسته شدن و همچنین به چالش کشیدن ماهیچه هایتان می باشد. این اپلیکیشن دو نسخه مجزا برای سیستم عامل های اندروید و ios دارد.

اپلیکیشن Pregnancy Exercise: Weekly Workout

این اپلیکیشن تنها برای ios طراحی شده است و حامل فیلم های ورزشی متناسب با هر هفته از بارداری می باشد. در این فیلم ها توضیح داده می شود که این ورزش ها چه گروه عضلانی را درگیر کرده و چه تغییراتی در بدنتان ایجاد می کند.

اپلیکیشن Pregnancy Pelvic Floor Plan

بی اختیاری ادرار یک مشکل شایع در زنان، هم در طول و هم پس از بارداری است. ورزش و تقویت عضلات کف لگن می تواند از این مشکل جلوگیری کرده و آن را مدیریت کند. اپلیکیشن Pregnancy Pelvic Floor Plan که بر روی سیستم عامل های ios قابل نصب است، مجموعه ای از ورزش های مفید برای تقویت عضلات لگن را در خود جای داده است. اگر زمان دقیقی که می خواهید ورزش کنید را در نرم افزار وارد کنید، اپلیکیشن امکان یادآوری نیز دارد. در این نرم افزار همچنین اطلاعات مفیدی از سلامت در هر مرحله از بارداری وجود دارد.

ورزش در دوران بارداری
ورزش در دوران بارداری

اپلیکیشن Pregnancy Workout Today

این برنامه اندرویدی به شما کمک می کند تا سلامت کلی را به دست آورده و تناسب اندام خود را در دوران بارداری حفظ کنید. تمرینات این نرم افزار نه تنها ویژگی های یک تمرین مفید برای هر مرحله از حاملگی را دارد، بلکه به عنوان یک راهنمای سلامتی در طول این دوران عمل می کند. این برنامه شامل بخش های دیگری مانند زمانی که باید از ورزش اجتناب کرد، و قوانینی که به شما کمک می کند تا با خیال راحت ورزش کنید، می باشد. علاوه بر این تمرینات، این اپلیکیشن شما را برای کنار آمدن با درد زایمان طبیعی آماده می کند.

اپلیکیشن Pregnant and FIT!

اپلیکیشن اندوریدی Pregnant and FIT یک برنامه شهودی و بسیار آسان برای استفاده است. ۷۵ تمرین مختلف برای انتخاب وجود دارد. این تمرینات شامل دو بخش تمرینات کششی و تمرینات با شدت بالا برای تناسب اندام در هر مرحله بارداری می باشد.

اپلیکیشن Pregnancy Workout Advisor

این برنامه شامل تمرینات طراحی شده برای هر مرحله از بارداری همراه با متن و دستورالعمل در مورد نحوه انجام آن ها می باشد. ویژگی های مفید این نرم افزار عبارتند از پیگیری وزن و بهترین و راحت ترین موقعیت های خواب برای شکم شما. این نرم افزار در دو نسخه برای سیستم عامل های اندروید و ios  طراحی شده است.

اپلیکیشن Prenatal Workouts

اگر شما به دنبال تمرینات با تاثیرات کم در دوران بارداری هستید، این برنامه ساده یک گزینه عالی است. تمرینات مختلف مبتنی بر یوگا برای هر سه ماهه طراحی شده است، و هر کدام فقط ۲۰ دقیقه است. این تمرینات نیاز به هیچ دستگاه و لباس خاصی ندارد. بنابراین، شما می توانید آنها را در هر زمان در هر نقطه انجام دهید. گرافیک ساده و آسان و داشتن تایمر باعث می شود تا هر تمرین را به میزان زمان صحیح انجام دهید. این اپیلیکشن هم برای اندروید و هم برای ios قابل استفاده است.

اپلیکیشن Sculpt My Pregnancy

این برنامه به شما کمک می کند تا با تمرینات خود از درد لگن در امان باشید. این ورزش ها توسط درمانگران و مربیان آمادگی جسمانی طراحی و تایید شده است. این متخصصان معتقدند که نسخه ios اپلیکیشن Sculpt My Pregnancy می تواند بر قدرت، انعطاف پذیری و تعادل قبل، در طول و پس از بارداری تاثیر گذار باشد.