ویدئوی معرفی بیماری آلرژی

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Allergies.mp4″ thumbnail=”11133″ title=”ویدئوی معرفی بیماری آلرژی” description=”به طور کلی واکنش غیرطبیعی بدن به محرک های بیرونی را آلرژی یا حساسیت می گویند. آلرژی ها از طریق آلرژن ها ایجاد می شوند.” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Allergies.mp4″/]

در این ویدئوی کوتاه با مفهوم آلرژی و علت ایجاد بیماری آلرژی آشنا می شوید.

آلرژی چیست؟

به طور کلی واکنش غیرطبیعی بدن به محرک های بیرونی را آلرژی یا حساسیت می گویند. آلرژی ها از طریق آلرژن ها ایجاد می شوند. و آلرژن ها چیزی مانند گرده گل ها هستند. و گرده گل ها چیزی بیش از یک آنتی ژن نیستند. آنتی ژن ها (به عنوان مثال همان گرده گل) وقتی از طریقی (مثالا بینی) برای اولین بار وارد مجرای تنفسی می شوند؛ ایجاد حساسیت کرده و منجر به واکنشی مثل عطسه در بدن فرد می گردند.
آنتی بادی ها موادی هستند که در پاسخ به مواد آلرژی زا، توسط بدن ما تولید می شوند تا بتوانند در مقابل تهاجم نیروی خارجی (آلرژن ها) از بدن مراقبت کنند. این وضعیت عمل طبیعی بدن است. اما در افرادی که دچار این بیماری می شوند؛ واکنش ها غیرطبیعی و اشتباه است. و بدن در برابر چیزی که برایش خطرناک نیست واکنشی شدید تر از حالت معمول نشان می دهد. مثلا با تولید هیستامین، در مثال بالا منجر به گرفتگی و آبریزش بینی، عطسه و آبریزش چشم، می شوند. در این موارد پزشکان داروهایی برای کنترل این مواد تجویز می کنند. از مشهورترین آن ها هم می توان به آنتی هیستامین ها اشاره کرد.
مبتلایان به این بیماری علاوه بر مصرف دارو، باید به دقت مواردی را که آن ها را دچار واکنش آلرژیک می کند شناخته؛ و در تا جای ممکن از آن ها دوری کنند. این مواد می توانند از طریق هوا و راه های تنفسی و یا از طریق غذا و یا حتی از طریق پوست، وارد بدن شوند. فراموش نکنید که مواد آلرژیزا اگرچه تا حدود زیادی مشترک هستند. اما به طور دقیق برای هر فرد نسبت به افراد دیگر اختصاصی و متفاوت است.