بهترین مواد غذایی برای پاکسازی بدن

اندام ما در طول شبانه روز به طور مداوم در حال مبارزه با رادیکال های آزاد می باشد. این سلول ها برای مبارزه باید همیشه در اوج باشند به همین خاطر نیازمند پاکسازی هستند. در ادامه خواهید دید چه مواد غذایی می توانند در ترکیب چرخه پاکسازی طبیعی بدن شما را کمک کنند. در واقع در این مطلب با بهترین مواد غذایی برای پاکسازی بدن به صورت طبیعی آشنا می شوید.

برای پاکسازی بدن به صورت طبیعی از این مواد استفاده کنید

  • چغندر ریشه ای است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این ریشه همچنین مقدار زیادی از مواد مغذی را برای حمایت از روند سم زدایی بدن شما در خود جای داده است. در میان این مواد، ترکیبی به نام بتائین Betaine وجود دارد که یک ماده غذایی بسیار مفید برای سم زدایی کبد است. همچنین چغندر منبع خوبی از فیبر، به طور خاص پکتین است.
  • آب یکی از ساده ترین اما بهترین مواد برای سم زدایی بدن است. کبد و کلیه ها برای انجام فعایت های خود نیازمند آب هستند. همچنین فرآیند سوخت و ساز و دستگاه گوارش نیز برای جذب و تجزیه مواد غذایی میزان زیادی آب مصرف می کنند پس بهتر است روزی ۸ لیوان آب را فراموش نکنید.
  • غذاهای پروبیوتیک نیز از دیگر گزینه های برای پاکسازی بدن هستند این مواد حاوی باکتری های قدرتمند و مفید است که به تعادل فلور روده، برای اطمینان از یک اکوسیستم گوارشی سالم، کمک می کند. فراتر از غذاهای فرآوری شده پروبیوتیک، غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترشی نیز جز مواد پروبیوتیک هستند.
  • کنگر فرنگی یک جوانه خوراکی است که حاوی cynarin است. این ماده ترکیبی است که باعث تحریک کبد و کیسه صفرا ( ارگان های کلیدی در کمک به فرایند سم زدایی بدن ) می شود. کنگر فرنگی به طور طبیعی کالری پایینی دارد ( حدود ۶۰ کالری در هر ساقه ) اما در عین حال غنی از فیبر هستند.
  • ترکیب نیمی از یک گریپ فروت با یک لیوان آب pH داخلی را متعادل تر می کند. در حالی که اکثر مردم تصور می کنند که لیمو و گریپ فروت اسیدی هستند، آنها در واقع جز غذاهای قلیایی بوده و اثر باور نکردنی در سم زدایی از کبد دارند. مانند چغندر، لیمو و گریپ فروت هم یک منبع غنی از پکتین می باشد. علاوه بر این این دو میوه جز گروه مرکبات بوده و می توانند ویتامین C که یکی از ویتامین کلیدی برای عملکرد کبد هستند، را فراهم آورند.
  • آب لیمو، حالت قلیایی بدن را باز می گرداند و کیفیت قلیایی آن به کاهش اسیدیته در خون وسم زدایی بدن کمک می کند. این ماده سرشار از ویتامین C و A، کلسیم و آهن است.
بهترین مواد غذایی برای پاکسازی بدن
پاکسازی بدن
  • دو دلیل اصلی وجود دارد که می گوییم سیر یک ماده فوق العاده برای پاکسازی بدن است. اول این است که از آنزیم های کبدی بدن، که برای فرایند سم زدایی طبیعی حیاتی هستند حمایت می کند. و دوم این که طیف گسترده ای از خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد.
  • تخم شربتی دانه های سنگی کوچک هستند. این دانه ها زمانی که در آب خیس می خورند از فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ غنی می شوند. این ماده به دلیل وجود فیبر زیاد در خود، در هضم غذا کمک کرده و با این فیبرها قادرند سموم بدن را جذب کنند.
  • سبزیجات برگدار حاوی فیبر متراکم هستند که اصطلاحا برای جارو کردن روده مناسبند. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند بدن ما به طور منظم از سموم محافظت کنند.