در این مقاله با عنوان بهترین پوزیشن های رابطه جنسی برای باردار شدن سعی شده است تا به سوالات اصلی زیر پاسخ داده شود.

آیا برخی از پوزیشن های رابطه جنسی برای باردار شدن بهتر از دیگر پوزیشن ها هستند؟

آیا برای باردار شدن حتما باید به ارگاسم برسیم؟

آیا پوزیشنی وجود دارد که به کمک آن جنسیت فرزند، یعنی پسر یا دختردار شدن در طی رابطه، مشخص شود؟

آیا بعد از برقراری رابطه جنسی برای باردار شدن باید برای مدتی در حالت درازکش باقی بمانم؟

آیا برخی از پوزیشن های رابطه جنسی  برای بارداری بهتر از دیگر پوزیشن ها هستند؟

ممکن است شنیده باشید که برخی از پوزیشن های رابطه جنسی ، از جمله حالتی که زن خوابیده و مرد بر روی زن است (پوزیشن میسیونری)، از دیگر پوزیشن ها برای بارداری بهتر می باشند. در واقع، هیچ شواهد و مدارکی برای پشتیبانی از این نظریات وجود ندارد. کارشناسان تا این زمان در این باره تحقیقی انجام نداده اند. کاری که کارشناسان انجام داده اند، استفاده از اسکن است تا مشخص شود زمانی که شما در حال انجام رابطه جنسی هستید در داخل بدنتان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ برخی از زوج های شجاع داوطلب شدند تا در هنگام برقراری رابطه جنسی با استفاده از تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI) ام.آر.آی اسکن شوند. محققان دو پوزیشن را مورد بررسی قرار دادند. پوزیشن میسیونری و پوزیشن سگی (در این حالت زن به صورت چهار دست و پا بر روی تخت قرار می گیرد، و مرد از پشت دخول را انجام می دهد) . عقل به ما می گوید که این پوزیشن ها اجازه نفوذ عمیق را می دهند و به احتمال زیاد اسپرم درست در مجارت سرویکس (دهانه رحم) قرار می گیرد. اسکن های ام.آر.آی تایید می کنند که در هر دو این پوزیشن های رابطه جنسی نوک آلت تناسلی مرد به بین دهانه رحم و دیواره های واژن می رسد. در پوزیشن میسیونری آلت تناسلی مرد مطمئنا به فرورفتگی در مقابل دهانه رحم می رسد. در مواقع نادری هم به فرورفتگی در پشت دهانه رحم می رسد. جالب است که برخی از کارشناسان وقت خود را صرف انجام بررسی این موضوع کرده اند، این طور نیست؟ ممکن است که در پوزیشن های دیگر، مانند ایستاده، و یا زن در بالا، اسپرم درست به همان خوبی که در دو مورد بالا اشاره شد در کنار دهانه رحم قرار بگیرد. اما ما هنوز چیزی در این مورد نمی دانیم. بنابراین، در عین حال، به زندگی جنسی خود تنوع دهید و از آن در زمانی که در تلاش برای باردار شدن هستید لذت ببرید.

آیا برای باردار شدن حتما باید به ارگاسم برسیم؟

بدیهی است، این امر برای شریک زندگی شما بسیار مهم است که در رابطه به اوج لذت جنسی برسد حتی اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن می باشید. بعضی از اسپرم ها حتی می توانند قبل از نقطه انزال خارج شوند. با این حال، هنوز هیچ مدرکی دال بر این که در رابطه به منظور باردار شدن نیاز باشد که شما به اوج لذت جنسی برسید وجود ندارد. ارگاسم در زن شامل احساس لذت و احساس رضایت است. و در واقع هیچ کمکی به اسپرم برای رسیدن به لوله های فالوپ و تخمک نمی کند. انقباضات آرام در رحم می تواند در این مورد به اسپرم کمک کند، اما این موضوع هیچ ارتباطی با رسیدن یا نرسیدن فرد به اوج لذت جنسی (ارگاسم) ندارد. بنابراین، در رابطه به منظور بارداری این امر ضروری نیست که شما پس از شریک زندگی خود به ارگاسم برسید، و یا حتی ارگاسم را تجربه کنید این امر ربطی با باردارشدن ندارد.

بهترین پوزیشن های رابطه جنسی برای باردار شدن
بهترین پوزیشن های رابطه جنسی برای باردار شدن

آیا پوزیشنی وجود دارد که به کمک آن جنسیت فرزند مشخص شود؟

هیچ شواهدی در این مورد وجود ندارد، اما افسانه ها در این میان فراوانند ! به گفته یکی، داشتن رابطه جنسی با زن درحالی که زن بالا قرار گرفته باشد منجر به دختر شدن سلول تخم می گردد، در حالی که رابطه جنسی که در آن مرد در بالا قرار گرفته باشد سبب می شود که فرزند شما پسر گردد.

آیا بعد از برقراری رابطه جنسی برای باردار شدن باید برای مدتی در حالت درازکش باقی بمانم؟

امتحان کردن این روش ضرری نخواهد داشت. احتمال این که مایع منی در واژن و اطراف  دهانه رحم باقی بماند نسبت به زمانی که شما بلافاصله از جای خود بلند می شوید، بالاتر است. با این حال، میلیون ها اسپرم در هر انزال وجود دارد، بنابراین حتی اگر شما پس از اتمام رابطه جنسی بلند شوید هنوز هم اسپرم های زیادی در واژن شما باقی خواهند ماند. اگر شما زمان  کافی دارید و به این کار تمایل دارید، ماندن در رختخواب تا نیم ساعت بعد از اتمام رابطه جنسی ارزش خود را دارد. شما هم چنین می تواند به پشت دراز بکشید در حالی که باسن خود را بر روی یک بالشت قرار داده اید تا اسپرم بهتر وارد دهانه رحم، رحم و لوله های فالوپ گردد. اگر شما مستعد ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری می باشید و دکتر به شما توصیه کرده است که بلافاصله بعد از رابطه جنسی خود را خالی کنید ماندن در رختخواب ایده خوبی نمی باشد. یکی دیگر از ترفندهایی که برخی از زنان انجام می دهند دراز کشیدن به پشت و دوچرخه سواری در هوا با پاها برای چند دقیقه بعد از رابطه جنسی می باشد. این کار حتی اگر هیچ تاثیری نداشته باشد باعث شاد شدن شما و شریک زندگی تان می گردد و چه چیزی بهتر از رابطه خوب در رختخواب می تواند شانس موفقیت آمیز بودن بارداری را بالا ببرد؟ نکته مهمی که لازم است به یاد داشته باشید این است که زمانی که قصد باردار شدن دارید، داشتن رابطه جنسی منظم واقعا می تواند کمک کننده باشد. داشتن رابطه جنسی هر دو تا سه روز شانس باردار شدن در طول سال را نسبت به داشتن رابطه جنسی تنها یک بار در هفته ، افزایش می دهد. چنان چه یک سال یا بیشتر است که تلاش می کنید تا باردار شوید و تا به حال موفق نشده اید (و یا اگر شما ۳۶ ساله یا مسن تر هستید) و یا دوره های پریود شما نامنظم می باشند، بهتر است که به دیدن پزشک خانوادگی خود رفته و با او مشورت کنید.