چربی سلولیت و راه های درمان آن

چربی سلولیت درحقیقت نوعی بیماری است که در آن در بدن فرد چربی به صورت توده ای و متراکم می شود. در این حالت پوست بدن نیز به صورت مجعد و موج دار شده و با چشم و به وضوح می توان چربی را در زیر پوست فرد دید. گاهی این توده ها در سطح بدن پراکنده می شود ولی در اکثرمواقع سلولیت ها در یک قسمت از بدن و بیشتر در قسمت ران و باسن مشاهده می شود. این توده ها به طور کلی در حجم کم خطری را برای افراد ندارد اما در صورت بزرگ و حجیم شدن نیاز به درمان های خاص مانند ساکشن و … می باشند. ما در این پست سعی داریم شما را با ده راه گوناگون آشنا کنیم که به کمک آنها می توانید چربی سلولیت را مهار کرده و از بین ببرید.

۱۰ راه ساده برای از بین بردن سلولیت

۱٫ یک فعالیت جسمی را به طور منظم پیگیری کنید، بهتر است که هر روز این فعالیت را انجام دهید، در غیر این صورت یک روز در میان ضروری است.

۲٫ برای از بین بردن سلولیت، در هر جلسه که ورزش می‌کنید، تمریناتی را انجام دهید که ران ها و باسن تان را به کار بیندازند و بروی عضلات این ناحیه فشار وارد شود.

۳٫ اضافه وزن یکی از اصلی ترین دلایل بروز سلولیت است پس بهتر است مراقب باشید که وزن تان ثابت بماند. البته اگر اضافه وزن دارید، حتماً باید وزن کم کنید. فعالیت جسمی و ورزش به شما کمک می‌کند تا توده های چربی که سلولیت هم جزء آنهاست از بین ببرید.

۴٫ روزانه ۸ لیوان آب بنوشید چیزی حدود یک و نیم لیتر در روز، این یک و نیم لیتر باید در تمام طول روز نوشیده شود.

۵٫ دم نوش هایی را که به عنوان از بین برندۀ سلولیت شناخته شده اند، بنوشید، دم نوش هایی مانند: گزنه، انگور فرنگی سیاه، کنگر فرنگی، دم گیلاس، نعناع، زیزفون، آویشن، ارتوزیفون، گوارانا و… .

۶٫ در تغذیه تان میزان چربی هایی را که چربی های غیر اشباع می‌نامند، محدود کنید، از جمله: چربی های حیوانی موجود در گوشت، کره، خامه، پیراشکی، بیسکویت های چرب و شیرینی، پیراشکی های گوشتی و … . چربی های غیر اشباع که بیشتر در چربی های گیاهی مانند روغن زیتون یافت می شود را جایگزین این چربی ها کنید.

۷٫ به طور مرتب مناطقی را که دارای سلولیت هستند با انجام حرکاتی مانند وردنه و رفت و برگشت آن، ماساژ دهید، ماساژ دادن جریان لنفاوی را اصلاح می‌کنند و باعث تحریک گردش خون موضعی می‌شوند. در استفاده از عصاره های گیاهی هنگام ماساژ شک نکنید، عصاره هایی مانند: عصارۀ درخت سرو، سدر، لیمو، شمعدانی، رازیانه، فلفل سیاه، گریپ فروت، آویشن قرمز، دارچین، اکلیل کوهی، مریم گلی، گلپر، اسطوخودوس و … .

۸٫ به طور مرتب کرم لاغر کننده بر روی نواحی سلولیتی بمالید و خوب آنها را ماساژ دهید.

۹٫ سیگار نکشید. دخانیات تأثیر منفی بر روی گردش خون می‌گذارند و باعث جمع شدن سلول های چربی و احتباس آب می‌شوند، این دو پدیده عوامل اصلی تولید سلولیت هستند.

۱۰٫ دوش آب سرد بگیرید، آب خنک را از بالای باسن تا قوزک پاها بگیرید تا جریان خون در پاهای تان تحریک شود، بر روی نواحی سلولیتی تمرکز بیشتری داشته باشید.