پیشگیری و درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم عاملی است که می تواند زیبایی ما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر چه سیاهی دور چشم نسبتا بی ضرر است اما در مقابل برطرف کردن آن نیز می تواند تاثیر بسیاری بر روی زیبایی داشته باشد. راه های زیادی برای درمان پف و سیاهی دور چشم وجود دارد اما ممکن است این روش ها برای همه کارساز نباشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از جراحی از استراتژی های زیر برای کاهش اثرات پف و سیاهی دور چشم استفاده کنید.

راه های درمان سیاهی دور چشم

اجتناب از مالش چشم

پوست زیر چشم نازک است، از دست دادن خاصیت ارتجاعی و کلاژن با بالا رفتن سن نیز ممکن است باعث نشت خون زیر این قسمت از پوست صورت شود. همه این عوامل به افزایش حلقه های زیر چشم کمک کرده و زمانی که شما پوست زیر پلک را مالش دهید بدتر می شود.

مدیریت آلرژی

آلرژی می تواند موجب خارش و ترشح اشک شود. حساسیت و عوارض آن، همان تاثیر را دارد که ملیدن چشم بر روی آن خواهد گذاشت.

تغییر عادات خوابیدن

خوابیدن به صورت دمر می تواند چین و چروک صورت را افزایش دهد. لازم است بدانید خوابیدن به این صورت پف و سیاهی دور چشم را نیز افزایش می دهد.

پاک کردن آرایش

ماندن آرایش بر روی صورت به مدت طولانی موجب تحریک و حساس شدن پوست می شود. این حساسیت موجب می شود چشم ها را در طول شب مالش دهید این حرکت می تواند به مویرگی ها  صدمه زده و منطقه چشم را ملتهب کند و در نتیجه حلقه های تیره ایجاد شود. بهترین ماده برای تمیز کردن آرایش پاک کننده هایی است که حاوی روغن نارگیل هستند.

پیشگیری و درمان سیاهی دور چشم
پیشگیری و درمان سیاهی دور چشم

کاهش مصرف الکل

الکل نم زدا است و باعث کشیدن شدن آب از پوست شما می شود. این خطر هنگامی که با مالش چشم همراه شود آسیب بیشتری به پوست می رساند. نوشیدن حدود ۶۴ اونس الکل قبل از اینکه به رختخواب بروید سیاهی دور چشم را افزایش می دهد.

عینک آفتابی

عینک آفتابی با کیفیت زمانی که شما خارج از منزل هستید به محافظت از چشم ها کمک می کند. بهترین عینک عینکی است که دارای UV 400 است که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد UV را جذب می کند.

آلودگی هوا

آلودگی هوا یک محرک برای چشم است بهتر است حداقل محیط داخل خانه را مجهز به دستگاه تسویه هوا کنید تا از تحریک چشم ها در امان باشید.

استفاده از تسکین دهنده های چشم

برخی از مواد طبیعی وجود دارند که می توانند عامل تحریک چشم ها را کم کند. شما می توانید از آن ها برای کاهش حساسیت چشم ها استفاده کنید.