کالری سوزی طی ورزش را با خوردن این ماده غذایی تجربه کنید

شاید بارهای به دنبال روش هایی بوده اید که کالری سوزی را طی ورزش بیشتر کند. گاهی به ورزش بیشتر روی آورده اید و گاهی نیز زمان ورزش را تغییر داده اید. اما ما در ادامه به شما خواهیم گفت خوردن چه ماده غذایی می تواند کالری سوزی طی ورزش را سرعت بخشیده و موجب کاهش وزن بیشتری شود.

چه ماده ای کالری سوزی طی ورزش را بیشتر می کند؟

متخصصان معتقدند به غیر از ورزش کردن با شکم خالی خوردن برخی از غذاها نیز می تواند روند کالری سوزی طی ورزش را تشدید کنید. آن ها معتقدند که خوردن ماده ای که در ادامه به شما معرفی می کنیم، حتی شاید بهتر از ورزش کردن با شکم خالی باشد و روند کالری سوزی را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

کالری سوزی طی ورزش را با خوردن این ماده غذایی تجربه کنید
کالری سوزی طی ورزش

مطالعه ای اخیرا در مجله پزشکی و علوم ورزشی منتشر شده است، که نشان داد که مصرف پروتئین آب پنیر، ۳۰ دقیقه قبل از تمرینات ورزشی تا ۲۴ ساعت بعد از تمرین، می تواند منجر به افزایش کالری سوزی شود. به نظر می رسد با اسیدهای آمینه یافت شده در پروتئین آب پنیر، که کیفیت بالایی دارد، مکانیسم های سلولی خاصی در بدن فعال می شود که منجر به ترویج سنتز پروتئین عضله و افزایش هورمون های ترشح شده از تیروئید شده و همچنین از کاهش سطح تستوسترون بعد از ورزش جلوگیری می کند.

در عمل، مصرف ۲۰ گرم از پروتئین آب پنیر Whey protein قبل از ورزش به احتمال زیاد عملکرد چربی سوزی و ساخت عضله را دو برابر افزایش می دهد. با این حال در صورتی که به این نوع از پروتئین دسترسی ندارید محققان توصیه می کنند خوردن پروتئین های با کیفیت نیز می توانند در مهار گرسنگی و افزایش سوخت و ساز بدن طی ورزش به شما کمک کنند. اما پروتئین آب پنیر می تواند به کارکرد انسولین نیز کمک کند که این مورد در حقیقت یکی از مزایای ورزش کردن با شکم خالی است.