کربوکسی تراپی و ساب سیژن چیست؟

کربوکسی تراپی، علم شیمی در اختیار زیباسازی پوست و رفع چین و چروک های صورت، یکی از خواست های جامعه مدرن این روز ها می باشد، به طوری که عمل های زیبایی و اهمیت آن روز به روز در حال پیشرفت و متقاضیان آن در حال افزایش می باشند.در این مقاله ما میخواهیم با کمک مقالات وب سایت کلینیک زیبایی وارسته یکی از روش های رفع چین و چروک که از علم روز دنیا کمک میگیرد، را به شما خوانندگان معرفی کنیم، تا مراجعین و خوانندگانی که به تکنولوژی و علم روز ایمان دارند نیز روش رفع چین و چروک مورد نظر خود را بیابند.در ابتدا لازم است که درباره این روش به شما توضیحاتی ارائه کنیم تا بدانید چرا نام این روش را کربوکسی تراپی گذاشته اند و چطور صورت میگیرد:

کربوکسی تراپی چیست؟

در رابطه با کربوکسی تراپی باید این نکته را ذکر کنیم که این روش بی خطر ترین و بدون عارضه ترین روش رفع چین و چروک پوست می باشد. کربوکسی تراپی یکی از متدهای زیبایی و کشیدن پوست می باشد که دارای تاییدیه FDA است و تاکنون عارضه خاصی درباره این روش گزارش نشده است. روش کربوکسی تراپی مشابه مزوتراپی است با این تفاوت که به جای تزریق مایعات مزوتراپی، گازکربنیک زیر پوست تزریق می شود. طی این فرآیند به دلیل آن که بدن باید گازکربنیک را دفع نماید، هموگلوبین اکسیژن رها میشود تا گاز کربنیک را جذب کند و از محیط خارج نماید. این فرایند موجب خواهد شد که سیلاب اکسیژن در منطقه ایجاد شود و سلول ها از آن بهرمند شوند، دوم آن که باعث تحریک سلول های فیبروبلاست می شود که آنها تولید کلاژن نموده و موجب کشیدن پوست می شود.

نحوه انجام

شاید سوال برانگیز ترین بخش این روش، نوع اعمال آن می باشد، اینکه چطور صورت میگیرد و با چه دستگاهی…در روش کربوکسی تراپی، گاز CO2 با سوزنی بسیار ظریف زیر پوست دمیده می‌شود، که تحریک و افزایش محصولات اکسیژنی در بافت های ما را پدید می آورد، همچنین متابولیسم زیر پوست تنظیم میکند و بهبود میببخشد، این بهبود شامل میکرو جریان ها و تحریک فیبرولاست ها در ناحیۀ سنتز کلاژن می‌شود.درباره درد این عمل،؛ قابل ذکر است که مختصر درد و سوزش درمحل تزریق ایجاد میشود که موقت بوده و در اندک زمانی برطرف میشود. هنگام دمیدن نیز ، ممکن است انتشار گاز احساس شود، و کشیدگی پوست هم می‌تواند دردناک باشد.

کربوکسی تراپی چیست؟
کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی در چه زمینه های کاربرد دارد؟

  • شامل ترمیم پوست های شل شده و افتاده
  • همچنین صاف کردن خط های حاملگی
  • خط های چاقی ران ها

تمام موارد استفاده درماتولوژی به کنار، آن چه این روش را حائز اهمیت کرده است، بهبود اگزما در طی چند جلسه می باشد. به خصوص در اگزماهایی که مرتب گسترش می یابد و پیشرفت میکند، بسیار تاثیر گذار است. یکی دیگر از کاربردهای آن درمان دردهای روماتیسمی است.این روش باعث توقف افتادگی پوست میشود و حتی در صورت وجود آن را اصلاح می‌کند. درضمن، بر کبودی ها و سیاهی هم اثر می‌گذارد. در واقع، با کشیدن مجدد پوست باعث کاهش رنگ پوست میگردد و اجازه می‌دهد که بافت ها مجدداً ساخته و کشیده شوند.

کربوکسی تراپی به عنوان یک روش جانبی:

کربوکسی تراپی را می توان به یک روش کمکی برای دیگر ورش های رفع چین و چروک پوست معرفی کرد. کربوکسی تراپی معمولا درکنار روش های دیگر مانند مزوتراپی،ساب سیژن، کاویتیشن و رادیوفرکوئنسی برای افزایش تاثیرگذاری به کار می رود.

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

  • سلولیت و چاقی موضعی درنواحی شکم ، پهلوها و ران و باسن
  • رفع خطوط ناشی از چاقی و لاغری و حاملگی
  • آکنه ، ، چین وچروک
  • افزایش کیفیت و استحکام پوست قبل و بعد از لیپوساکشن
  • درمان پلاک های پسوریازیس