کلسیم میوه ها چقدر است؟

کلسیم برای رشد و نگهداری از دندان ها و استخوان ها، اعصاب، انقباض عضلات و ترشح هورمون ها و آنزیم های خاصی لازم است. کمبود کلسیم می تواند به بی حسی در انگشتان دست و پا، گرفتگی عضلانی، تشنج، بی حالی، از دست دادن اشتها، و ریتم غیر طبیعی قلب منجر شود. عدم اطلاع از کلسیم میوه ها و سبزیجات برای گیاهخواران و یا کسانی که رژیم غذایی خام خواری دارند یک نگرانی بزرگ است. متوسط مصرف توصیه شده روزانه از کلسیم ۱۰۰۰ میلی گرم است. در زیر لیستی از میوه های حاوی کلسیم بالا را مشاهده می کنید.

میزان کلسیم میوه ها

ریواس

کلسیم در ۱۰۰ گرم در هر فنجان خرد شده (۱۲۲ گرم) به ازای هر ساقه (۵۱ گرم)
۸۶ میلی گرم (۹٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۱۰۵ میلی گرم (۱۰٪ میزان توصیه شده روزانه) ۴۴ میلی گرم (۴٪ میزان توصیه شده روزانه)

انگور فرنگی سیاه

کلسیم در ۱۰۰ گرم در هر فنجان (۱۲۲ گرم) در هر نصف فنجان  (۵۶ گرم)
۵۵ میلی گرم (۶٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۶۲ میلی گرم (۶٪ میزان توصیه شده روزانه) ۳۱ میلی گرم (۳٪ میزان توصیه شده روزانه)

پرتقال

کلسیم در ۱۰۰ گرم در هر فنجان (۱۸۰ گرم) به ازای هر پرتقال  (۱۳۱ گرم)
۴۰ میلی گرم (۴٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۷۲ میلی گرم (۷٪ میزان توصیه شده روزانه) ۵۲ میلی گرم (۵٪ میزان توصیه شده روزانه)

نارنگی

کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم در ۱۰۰ گرم در هر فنجان (۱۹۵ گرم) به ازای هر نارنگی  (۸۸ گرم)
۳۷ میلی گرم (۴٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۷۲ میلی گرم (۷٪ میزان توصیه شده روزانه) ۳۳ میلی گرم (۳٪ میزان توصیه شده روزانه)

انجیر

کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر انجیر بزرگ (۶۴ گرم) به ازای هر انجیر کوچک  (۴۰ گرم)
۳۵ میلی گرم (۴٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۲۲ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه) ۱۴ میلی گرم (۱٪ میزان توصیه شده روزانه)

کیوی

کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر فنجان (۱۸۰ گرم) به ازای هر کیوی  (۶۹ گرم)
۳۴ میلی گرم (۳٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۶۱ میلی گرم (۶٪ میزان توصیه شده روزانه) ۲۳ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه)

لیموترش سبز

کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر ۲ لیموترش سبز (۱۳۴ گرم) به ازای هر لیموترش سبز  (۶۷ گرم)
۳۳ میلی گرم (۳٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۴۴ میلی گرم (۴٪ میزان توصیه شده روزانه) ۲۲ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه)

تمشک ها

کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر فنجان (۱۴۴ گرم) به ازای نصف فنجان  (۷۲ گرم)
۲۹ میلی گرم (۳٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۴۲ میلی گرم (۴٪ میزان توصیه شده روزانه) ۲۱ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه)

خرمالو

کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای ۲ عدد خرمالو (۵۰ گرم) به ازای هر خرمالو  (۲۵ گرم)
۲۷ میلی گرم (۳٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۱۴ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه) ۷ میلی گرم (۱٪ میزان توصیه شده روزانه)

لیمو

کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم میوه ها چقدر است؟
کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر یک فنجان (۲۱۲ گرم) به ازای هر لیمو  (۸۴ گرم)
۲۶ میلی گرم (۳٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۵۵ میلی گرم (۶٪ میزان توصیه شده روزانه) ۲۲ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه)

توت فرنگی

کلسیم در ۱۰۰ گرم به ازای هر یک فنجان (۱۵۲ گرم) به ازای هر توت فرنگی  (۱۸ گرم)
۱۶ میلی گرم (۲٪ از میزان توصیه شده روزانه) ۲۴ میلی گرم (۲٪ میزان توصیه شده روزانه) ۳ میلی گرم (۰٪ میزان توصیه شده روزانه)