به گزارش پیام سلامت، محمد هاشمی دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.
هاشمی ضمن اعلام خبر برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم از ۳۰ مهر تا ۲ آبان در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی گفت: مهلت ارسال مقالات به این کنگره تا پایان خرداد ماه تعیین شده است.
وی افزود: اختلالات متابولیسمی، پوکی استخوان، چاقی، اختلالات تیروئید، دیابت، چربی خون، اختلالات غده هیپوفیز و بیماری‌‌های غدد فوق کلیوی از جمله محورهای اصلی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم هستند.
هاشمی در ادامه به یکی از محورهای مهم برگزرای کنگره اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییر شیوه زندگی شاهد روند رو به رشد و شیوع روزافزون چاقی در جهان هستیم. در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که یک زنگ هشدار برای سلامتی محسوب می‌شود.
دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم بیان داشت: معضل چاقی و تبعات ناشی از می‌تواند بار مالی سنگینی بر دوش اقتصاد کشور تحمیل کند و نسل ناسالمی را پرورش دهد.
هاشمی مهم‌ترین راه مبارزه با چاقی را پیشگیری از بروز آن دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌های مساعدکننده افزایش وزن و چاقی را تحت کنترل درآورد. بی تحرکی و پرخوری از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در بروز چاقی، هستند. همچنین، مصرف موادغذایی پرکالری نظیر فست‌فودها در بروز چاقی اثرگذار هستند.