بیماری های مرتبط با مصرف شکر در حال افزایش است. دیابت، مشکلات قلبی عروقی و زوال عقل تنها برخی از بیماری های مزمن جدی هستند که از این سم سفید نسیب انسان ها می شود. درست شنیدید، سم سفید. از نظر پزشکان، شکر سم سفیدی است که بدن را کم کم از بین می برد. اما متاسفانه این ماده خوشمزه را ما به وفور در زندگی استفاده می کنیم و تقریبا روزی نیست که آن را مصرف نکنیم. با وجود تمام این مشکلات، احساس نمی کنید که باید مصرف آن را قطع کنید؟ اگر راضی به ترک این سم سفید نیستید با ما در ادامه همراه شوید تا مهمترین تغییرات بدن بعد از قطع مصرف شکر را بدانید.

قطع مصرف شکر و فواید آن برای بدن

بهتر شدن بیماری خود ایمنی و توانایی در مدیریت آن

قطع مصرف شکر در بدن باعث می شود تا افرادی که بیماری های خود ایمنی داشته و یا مشکلاتی در فعالیت غددشان دارند بهبود پیدا کنند. به عنوان مثال یکی از بیماران در گزارشی اعلام کرد که با قطع مصرف شکر در رژیم غذایی خود توانسته دوز تیروکسین، دارویی که برای بیمارانی با مشکلات تیروئید تجویز می شود را کاهش دهد. در این بیمار حد هورومون های تیروئید در حد متعادل و آنتی بادیهای تیروئید صفر شد.

به همین دلیل شما باید مصرف شکر را قطع کنید تا نتایج چنین فوق العاده ای داشته باشید. خیلی پیچیده نیست. شکر سفید در بدن مواد غذایی اسیدی تشکیل می دهد و باعث می شود التهاب مزمن خفیف در بدن ایجاد شود. التهاب مزمن منبع بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، مشکلات قلبی و چاقی است.

بهبود ظاهر پوست

یکی از اولین چیزهایی که با قطع مصرف شکر در بدن به وضوع قابل مشاهده است، ظاهر پوست است. پس از این اقدام پوست نرم تر شده و پف کمتری هم دارد. شکر از طریق واکنش با پروتئین ها و ساخت کلاژن و الاستین، ساختارهای کمتر چسبناک و با دوام را تحت تاثیر قرار داده و روند پیری را سرعت می بخشد.

کاهش میل شدید به غذا

قطع مصرف شکر به طور چشم گیری می تواند میل شدید شما به غذا را کنترل کند. این اقدام در هفته پنجم باعث می شود شما کم کم خورده خوری ها را کنار بگذارید و تنها وعده های غذایی اصلی را میل کنید. به این حالت استقلال غذایی گفته می شود.

6 تغییری که با قطع مصرف شکر در بدن رخ می دهد
6 تغییری که با قطع مصرف شکر در بدن رخ می دهد

کاهش وزن

زمانی که هورمون های بدن تنظیم شود و هوس نیز تحت کنترل درآید، قعطا کاهش وزن نیز رخ خواهد داد. برخی از داوطلبان این طرح در عرض ۶ ماه توانستند ۱۳٫۵ کیلو گرم وزن خود را کاهش دهند.

پایان دادن به تغییرات خلقی و عاطفی

نوسانات خلقی بیش از حد، اغلب ناشی از هورمون های نامتوازن است. بنابراین جای تعجب نیست که با قطع مصرف شکر تجربه یک الگوی ثابت برای خلق و خوی را داشته باشید. این اقدام علاوه بر تغییر وضعیف عاطفی می تواند در مبارزه با بی خوابی، اضطراب و افسردگی موثر باشد. علاوه بر قطع مصرف شکر استفاده از یک رژیم غذایی متعادل که حاوی چربی های سالم، پروتئین ها و سبزیجات است می تواند سطح انرژی بدن را افزایش دهد.

کنترل بهتر درد مفاصل

قند و مواد قندی یکی از مهمترین علل التهاب در بدن است. التهاب نیز به نوبه خود موجب ایجاد درد مفاصل می شود. پس با قطع مصرف قند، به درد مفاصل خود پایان دهید.