۷ غذای مفید برای سلامتی چشم

ما همیشه شنیده ایم که هویچ برای چشم مفید است. این ماده غذایی حاوی کاروتنوئیدها گیاهی است و تولید ویتامین A می کند، می تواند موجب تقویت چشم شود. درست است که هویچ یک سوپر استار در مواد غذایی برای سلامتی چشم است ولی مواد دیگری که در این مطلب با آنها آشنا می شوید می تواند سلامت چشم شما را تضمین کند و برای تقویت آنها مفید باشد.

چه بخوریم که سلامتی چشم ها را تضمین کند؟

اسفناج

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامتی چشم

اسفناج و هم خانواده های او مانند کلم، حاوی مقادیر زیادی از لوتئین است که به کاهش خطر آب مروارید کمک می کند. به علاوه، آن ها حاوی کاروتنوئیدها بتا کاروتن و زیگزانتین، که هر دو برای سلامتی چشم مهم هستند نیز می باشند.

صدف

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامتی چشم

این غذای در یایی کمی لزج، یک ماده معدنی است که اغلب ناشناخته است. در صدف از هر ماده دیگری بیشتر می توان روی پیدا کرد. روی کمک می کند تا ویتامین A از کبد، که در آن ذخیره می شود، به شبکیه چشم منتقل شود تا ملانین، رنگدانه محافظ چشم، در شبکیه تولید شود. هر صدف نزدیک به ۵۰۰ درصد روی مورد نیاز روزانه را در خود جای داده است.

چای سبز

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامت چشم

چای سبز منبع غنی برای انواع فلاونوئیدها است. این خانواده از آنتی اکسیدان به محافظت از شبکیه چشم و جلوگیری از آسیب تابش خورشیدی به چشم ها کمک می کند. در مطالعات حیوانی، مصرف چای سبز با کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع گلوکوم مرتبط است.

گردو

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامت چشم

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است، که متفاوت از اسید های چربی است که در غذاهای دریایی یافت می شود. گردو علاوه بر فوایدی که برای سلامتی چشم دارد برای سلامت عروق مانند جریان خون و سطح چربی و سایر اندام های بدن نیز مفید است.

کدو تنبل

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامت چشم

لوتئین و زیگزانتین کاروتنوئیدها از جمله مهم ترین مواد مغذی برای پیشگیری از بیماری های چشم وابسته به سن، می باشند، زیرا هر دو به عنوان محافظ ماکولا چشم محسوب می شود. افراد مسن که رژیم های غذایی آنها فاقد مواد مغذی است، بیشتر مستعد ابتلا به دژنراسیون ماکولا Macular degeneration هستند. کدو تنبل یک منبع واقعا خوب از لوتئین و زیگزانتین می باشد، این میوه یک منبع فوق العاده از ویتامین A نیز است.

زالزالک

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامت چشم

هیچ ماده غذایی به اندازه زالزالک حاوی زیگزانتین نمی باشد. شما می توانید آنها را با خیساندن در آب و اضافه کردن به چای، آب، نوشیدنی ها و یا صبحانه خود مصرف کنید. برخی از افراد نیز این میوه را به صورت خشک می جوند. سعی کنید از هر دو شکل آن استفاده کنید.

ماهی آزاد

۷ غذای مفید برای سلامتی چشم
سلامت چشم

یکی از مواد غذایی مفید برای سلامتی چشم اسیدهای چرب امگا ۳ است که منبع اصلی آنها غذاهای دریایی است. اسیدهای چرب که در ماهی های مثل ماهی آزاد وجود دارد به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا در افراد بزرگسال کمک می کند. مواد مغذی موجود در ماهی قزل آلا نیز در برابر آب سیاه و خشکی، از چشم ها محافظت می کند.